עידו עוז מנכ"ל חכם משכנתאות אומר: התייעצו עם מומחים לפני לקיחת משכנתא!

עידו עוז מנכ"ל חכם משכנתאות אומר: התייעצו עם מומחים לפני לקיחת משכנתא!

עידו עוז מחברת חכם משכנתאות מפרט לכם במאמר שלפניכם מדוע חשוב להתייעץ עם מומחים למשכנתאות לפני שחותמים על חוזה. משכנתא היא אחת ההלוואות הכי גדולות שתיקחו בחייכם, ולכן חשוב שתהיו מוכנים לכל תרחיש ושתדעו בדיוק מהם התנאים שאתם חותמים עליהם. לפניכם כל הפרטים החשובים בנושא.

מהי משכנתא וכיצד מקבלים אותה?

משכנתא היא הלוואה בסכום גדול שמקבלים מהבנק או מגוף מלווה אחר, בדרך כלל למטרת רכישת נכס אך יש הלוקחים משכנתא גם למטרות אחרות. עידו עוז מסביר שמשכנתא היא הלוואה לטווח ארוך מאוד של כמה עשרות שנים, וסכומיה מגיעים למאות אלפי שקלים ולפעמים אף למיליון שקלים או יותר.

כדי לקבל משכנתא מהבנק, תצטרכו לעמוד בכמה תנאים. תחילה, תצטרכו להציג ברשותכם הון עצמי ששוויו לפחות 25% מערך הנכס שאתם מעוניינים לרכוש. לאחר מכן, הבנק יביא בחשבון את הגיל שלכם (והסיכוי לקבל משכנתא עולה ככל שאתם צעירים יותר), את הקביעות והגובה של ההכנסה שלכם, ואת דירוג האשראי שלכם לפי חברת BDI. אם יש לכם דירוג אשראי שלילי, הנובע מתיקים פתוחים בהוצאה לפעול, ממצב של פשיטת רגל או מחובות פתוחים שלא שולמו, הבנק עלול לסרב לתת לכם משכנתא.

הטיפים של עידו עוז ללקיחת משכנתא בתנאים הטובים ביותר

לפניכם רשימה של טיפים שעידו עוז מחברת חכם משכנתאות ממליץ לעקוב אחריהם כדי להבטיח קבלת משכנתא בתנאים הוגנים ונוחים:

  • אל תהססו לבקש עזרה מהמומחים – עידו עוז ממליץ לפנות ליועצי משכנתאות שאינם מטעם הבנק, שיספקו לכם את כל המידע שאתם צריכים על התהליך ואף יעזרו לכם לקבל הצעות מהבנקים ולהתמקח על התנאים בשמכם. האינטרס של היועצים האלו הוא לעזור לכם, בניגוד ליועצים מטעם הבנק שמתמקדים קודם באינטרסים שלו.
  • מצאו את האיזון בין תקופת החזר קצרה לסכום החזר חודשי המתאים לכם – את המשכנתא אתם מחזירים בתשלומים חודשיים קבועים הנקבעים במעמד חתימת החוזה. עידו עוז ממליץ לבחור בתקופת החזר שאינה ארוכה מדי כדי להימנע מתשלומי ריביות גבוהים, ובו בעת להחזיר לבנק מדי חודש סכום כספי שיאפשר לכם לחיות בנחת ובלי דאגה מכניסה למינוס. באמצעות ליווי מקצועי של יועץ הוא יוכל לעזור לכם להגיע לסכום מאוזן שיקצר את תקופת ההחזר כמה שאפשר אך גם ישמור עליכם רגועים מבחינה כלכלית מדי חודש.
  • דאגו לצמצם את סכום המשכנתא שאתם יכולים – בקשו משכנתא אך ורק בסכום שאתם צריכים לקניית דירה, ואל תתפתו לבקש סכום גדול יותר לתשלום על מותרות. המטרה שלכם היא לקבל מימון מיידי לרכישת דירה, ולאחר מכן להיפטר מההלוואה הזאת כמה שיותר מהר, ולכן סכום משכנתא מינימלי הוא המטרה שלכם.
  • בחרו את מסלולי הריביות בחוכמה – יש כמה מסלולי ריביות שבהם לוקחים את המשכנתא, ולכל אחד יש תמהיל משכנתא המתאים לו. בדקו אם משתלם לכם לקחת סכום גדול יותר בריבית קבועה, או שדווקא המסלול צמוד המדד הוא מה שאתם מחפשים. כמובן, אין חכם כבעל ניסיון, ועידו עוז ממליץ בחום שלא לוותר על הליווי המקצועי של יועץ משכנתאות.
  • משא ומתן עם המלווים – באפשרותכם להתמקח עם הגורם המלווה על תנאי המשכנתא, ואם אתם מתביישים או לא מתמצאים במינוח המקצועי, תנו ליועץ משכנתאות לעשות זאת בשבילכם. התמקחות עם המלווה יכולה לחסוך לכם במצטבר סכומים של עשרות אלפי שקלים, אז חבל לפספס את ההזדמנות לשלם כמה שפחות.

סיכום

עידו עוז מחברת חכם משכנתאות מסביר שלקיחת הלוואה היא צעד חשוב בחיים, ולכן צריך להיות שקולים וזהירים בעת ההחלטה. באמצעות עזרה של יועץ משכנתאות מקצועי תוכלו לוודא שתנאי המשכנתא שאתם מקבלים הם הטובים ביותר כדי שתוכלו להגשים במהרה את החלום להיות בעלי נכס בישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh