עיצוב מוצר – עצבו לכם קריירה

עיצוב מוצר – עצבו לכם קריירה

עיצוב מוצר הוא תחום מאתגר ודינמי המבטיח לכם סיפוק והנאה, קריירה מעניינת, שפע אפשרויות תעסוקה ואפשרות להטביע חותם ולשפר את איכות החיים של אנשים רבים. מעצב מוצר, המכונה גם מעצב תעשייתי, חייב לפתח מיומנויות ולרכוש כלים מקצועיים כדי לפתח ולהפוך את הרעיון של הלקוח למוצר חדש, שימושי וחווייתי. לכן, אם אתם מחפשים תחום לימודים המאפשר לכם לעסוק בעיצוב מוצרים חיוניים שבני אדם ישתמשו בהם באופן שוטף – כדאי לכם ללמוד עיצוב מוצר, כך תיהנו מקריירה מספקת ומהנה ותוכלו להשפיע על חיי אחרים.

מה זה בדיוק עיצוב מוצר?

אנחנו מוקפים במוצרים שונים ומגוונים, ולכל מוצר יש עיצוב מקורי וייחודי שגרם לנו לבחור בו. בתרבות השפע של היום אנו רוכשים מוצרים שונים מכל הבא ליד, והמוצרים השונים משפרים את איכות חיינו ומקלים על חיינו. כל מוצר שאנו משתמשים בו עבר תהליך ממושך ומורכב לצורך תכנון, פיתוח וייצור הפריט.  בתהליך זה יש חשיבות רבה לעיצוב המוצר החדש, מאחר שיש להתייחס לפרמטרים רבים ושונים כמו אסתטיקה, פונקציונליות, שימושיות, חומרים, עלויות ייצור, עיצוב, הנדסת אנוש, נוחות, בטיחות, תקנים ועוד.

כדאי לדעת כי עיצוב מוצר הוא תחום הנגזר מעולם העיצוב התעשייתי, לכן אם ברצונכם לפתח קריירה כמעצבי מוצרים כדאי לכם להירשם ללימודי עיצוב תעשייתי לתואר הנדסאי. כדי להשתלב בתחום זה יש ללמוד כיצד לעצב נכון מוצרי צריכה שונים, להשתתף בסדנאות לעיבוד בעץ, מתכת, פלסטיק ועוד. תוכנית הלימודים נועדה להכשיר את הסטודנטים ולסייע להם להפוך למעצבי מוצרים מיומנים ויצירתיים. הלימודים מקנים ידע תיאורטי מעמיק וניסיון מעשי, ובסיום הלימודים לדיפלומת הנדסאי מכינים פרויקט גמר – הפרויקט מהווה מעין כרטיס ביקור ותיק עבודות לצורך כניסה לענף.

מה ללמוד כדי להפוך למעצב מוצר?

אם אתם רוצים לפתח קריירה משגשגת כמעצבי מוצר עליכם ללמוד עיצוב תעשייתי. יש מגוון מסלולי לימוד, החל מקורסים קצרים, דרך דיפלומת הנדסאי ועד תואר ראשון. כדי להשתלב בתחום המעניין והיצירתי של עיצוב מוצרים כדאי להירשם ללימודי הנדסאי מאחר שתוך שנתיים ניתן לקבל את הדיפלומה ולהתחיל לעבוד. בלימודי הנדסאי עיצוב מוצר רוכשים את כל הידע והכלים הנדרשים לעבודה בתחום.

תוכנית הלימודים לעיצוב מוצר כוללת קורסי ומקצועות יסוד ובסיס כמו מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית טכנית, שרטוט טכני ועוד. כמו כן, לומדים מקצועות עזר כגון: הנדסה תיאורית, תיב"ם, שיווק ותמחיר, תולדות האמנות והעיצוב, יזמות עסקית, הנדסת אנוש, גרפיקה, פיסול וכוד. בנוסף, הסטודנטים לומדים את מקצועות העיצוב ותכנון מוצרים ובהם יסודות העיצוב, סדנה ייעודית לבניית מודלים ודגמים, אריזה וזיווד, צורת החומרים, תהליכי ייצור, גימור וקורסים נוספים. הלימודים כוללים סדנאות בהן לומדים ומתנסים באמצעי ייצור ועיבוד לבניית מודלים שונים מחומרים כמו עץ, מתכת ופלסטיק.

מהן אפשרויות התעסוקה?

אפשרויות התעסוקה לבוגרי הנדסאי עיצוב מוצר הן מגוונות וכוללות בין היתר את התפקידים הבאים:

  • מעצב מוצר (שכיר או עצמאי)
  • מעצב תעשייתי בחברות עיצוב
  • פיתוח מוצרים במפעלי תעשייה
  • עיצוב תערוכות ומתקני שילוט ותצוגה
  • פיתוח משחקים וצעצועים
  • פיתוח ועיצוב מכשור רפואי
  • עיצוב גופי תאורה, מוצרים אלקטרוניים, רהיטים ועוד

ראוי לציין כי מעצבי מוצר יכולים לעבוד גם בהייטק, בעיקר בחברות העוסקות בפיתוח מוצרים אלקטרוניים מתקדמים, מכשור רפואי, מוצרים חכמים לבית ועוד. בנוסף, מעצב מוצר יכול לעבוד במשרדי עיצוב מובילים ובחברות המפתחות מוצרים אקולוגיים.

כמה אפשר להרוויח?

השכר ההתחלתי הממוצע למעצב מוצר, נכון לשנת 2022, עומד על 11,500 ₪. לאחר ותק של שנתיים כמעצב מוצר השכר משתפר וניתן לקבל כ-15,000 ש"ח ומעלה.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh