עיריית רחובות מציינת את שבוע הבטיחות בדרכים 2020

עיריית רחובות מציינת את שבוע הבטיחות בדרכים 2020

בשבוע הקרוב (8-12.11) מציינים בכל רחבי הארץ את שבוע הבטיחות בדרכים, בנושא הפחתת מהירות הנסיעה ומחויבות כלפי אנשים שבדרך, נהגים לצד הולכי רגל* ברחובות יתקיימו ב פעילויות הסברה חינוכיות מקוונות לצד שילוט נרחב ברחבי העיר ופרסום באמצעי המדיה. במטה העירוני לבטיחות בדרכים שבאגף הביטחון והבטיחות בעירייה פועלים כל השנה בפעילויות הסברה לנהגים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ואופנועים על נהיגה בטוחה וזהירות בדרכים.

שבוע הבטיחות בדרכים מצוין השנה בכל הארץ בסימן "סעו לאט יותר, לא מתים מזה" ומטרתו להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים במדינת ישראל, הגדלת האחריות האישית והשותפות הפעילה במאבק בתאונות הדרכים, שינוי תרבות הנהיגה בישראל והעמקת מחויבותם של מקבלי ההחלטות והציבור לבטיחות ולסובלנות בדרך. השנה, שבוע הבטיחות שם דגש עיקרי על שני מסרים עיקריים: הפחתת מהירות הנסיעה המסייעת במניעת תאונות דרכים קטלניות, ו"מחויבים לאנשים שבדרך" – המחויבות המשותפת בין הנהגים להולכי הרגל בכבישים.

מנתוני הרלב"ד עולה תמונה חיובית לגבי תרבות הנהיגה ברחובות. הנתונים מעידים כי בשנת 2020 (נכון לחודש יולי), חלה ירידה במספר תאונות הדרכים בעיר לעומת השנים קודמות.

בעיריית רחובות פועל באופן קבוע המטה העירוני לבטיחות בדרכים, שמנהל אייל לוי, במסגרת אגף הביטחון, בטיחות, חירום, תקשוב ומוקד עירוני. ברחובות, כמו בכל הארץ, מציינים את שבוע הבטיחות בפעילות הקמפיין העירוני לציון השבוע שנועד להעלות מודעות כדי להציל חיים. בשל מגבלות הקורונה הפעילות מתבצעת בעיקר באופן מקוון – במוסדות החינוך יזמו רכזי זה"ב שיעורי הדרכה לילדים ולנערים על כללי ההתנהגות כהולכי רגל, רכיבה בטוחה באופניים וחגירת חגורות בטיחות במושבי הרכב במהלך הנסיעה. שילוט חוצות עלה ברחבי העיר, פרסום בעיתונים ובמדיה הדיגיטלית וגם ברשתות החברתיות. בנוסף, מתקיימות פגישות מקצועיות בהן מציג המטה העירוני את מצב הבטיחות בדרכים בעיר ותכניות עתידיות לקידום התשתיות בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול קורא לכל תושבי רחובות לנהוג בזהירות, בעיר ומחוצה לה: "עיריית רחובות מקדישה משאבים על מנת להעלות את המודעות לנושא הבטיחות בדרכים באמצעות המחלקה לזהירות בדרכים. אני קורא לתושבות ולתושבים- אנא, אל תעסקו בכל פעילות אחרת בזמן נהיגה, שמרו על החיים שלכם, של הילדים שלכם וכל תושבי העיר שלנו".

חבר המועצה אבי קינד, מחזיק תיק תחבורה אמר כי "נמשיך להדגיש בכל דרך אפשרית את חשיבות השמירה על הבטיחות בדרכים והעלאת המודעות לכללי הזהירות. במהלך השבוע הקרוב נפעל על מנת להעביר את המסרים המשמעותיים לכלל שכבות האוכלוסייה בכדי לצמצם את היקף התאונות והנפגעים".

אייל לוי, מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים באגף הביטחון והבטיחות בעיריית רחובות מסר כי "השנה שבוע הבטיחות בדרכים יעסוק בשני נושאים מרכזיים, מודל העיר הבטוחה והפחתת מהירות הנסיעה במרחב העירוני והשפעתה על הבטיחות בדרכים. אנו פועלים במשך כל ימות השנה על מנת להעלות את המודעות לנושא הזהירות בדרכים. בימי השגרה אנו מבצעים פעילויות הסברה לנהגים, רוכבי כלי רכב דו גלגליים, ילדים ובני נוער בנושא בטיחות וזהירות בדרכים. השנה, למרות ההיערכות והתכנונים הרבים נאלצנו לצמצם את היקף הפעילות בשל הרצון להימנע מהתקהלויות. אנו מקווים כי העלאת המודעות לנושא בטיחות בדרכים בעיר יגרום לכולנו להיזהר יותר – ובכך נמנע תאונות עתידיות ונשמור על החיים של כולנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh