עלה לאוויר – מיפוי מקוון של בית העלמין תר"ן, המייסדים!

עלה לאוויר – מיפוי מקוון של בית העלמין תר"ן, המייסדים!

הארכיון העירוני פונה לתושבים ולתושבות בבקשה לקבלת מידע נוסף על מי שנקברו במקום/

ארכיון רחובות ועמותת ש.מ.ר (שימור מורשת רחובות) פעלו בשנתיים האחרונות למיפוי כל הקברים בבית העלמין מייסדים, תר"ן (יותר מ – 2000 קברים !)

בבית הקברות הישן ברחובות קבורים ראשוני המושבה, מייסדיה ובני משפחותיהם.

בית העלמין הישן הוקם בשנת תרנ"א (1891), ללא תכנון מוקדם והקצאת שטח מתאים, אלא מכורח הנסיבות. האיכר הצעיר יעקב קרלינסקי, נפל מסוסו ומת. בהעדר שטח מוקצה מראש, תרם לוין אפשטיין, ממייסדי אגודת "מנוחה ונחלה" ומי שעמד בראש הוועד, חלקה בקצה המרוחק, על גבעת חול, שהפכה לימים לבית קברות תר"ן-המייסדים.

פרויקט תיעוד בית העלמין התחיל ביוזמה של עמותת ש.מ.ר לתיעוד בית העלמין עצמו. ארכיון רחובות חבר ליוזמה זו, ובמקביל יצאו במשותף לפרויקט של תיעוד כל קבר, וניסיון להתחקות אחר סיפורו של כל אדם שנקבר בבית העלמין.

בראש הפרויקט עומדות ענת סקילי, חברת ש.מ.ר, והדס אביבי – מנהלת ארכיון רחובות. בשלב ראשון צולמו כל המצבות בבית הקברות, ועודכנה רשימת האנשים הקבורים. בהמשך, על בסיס תצ"א של המקום (באדיבות מינהל ההנדסה של עיריית רחובות) ושרטוט מוקדם של חברת קדישא, הוכנה מפת שרטוט עדכנית של כל הקברים שנמצאים בבית העלמין.

כל קבר במפה הוא קישור לדף מידע על האדם שקבור בו. המידע נאסף מבני משפחה ומקורבים אחרים. לכל דף מידע צורפו תצלומים של הקבר ותצלומים נוספים אם נמצאו, וכן מידע על חייו ופועלו.

המפה מעודכנת לסוף שנת 2018, ונמצאת באתר הארכיון: https://www.rehovotarchive.org.il/cgi-webaxy/item?40

נשמח לקבל מידע נוסף על כל אחד מהאנשים הקבורים בבית העלמין:

מאיפה הגיעו? במה עסקו? מי היו בני משפחתם? וכל מידע נוסף רלוונטי.

למטרה זו הוכן דף תיעוד, אותו ניתן לקבל בפנייה למייל של הארכיון:  archi-rehovot@012.net.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh