עמדות טעינה לרכבים חשמליים: לכל בעלי הרכבים החשמליים

עמדות טעינה לרכבים חשמליים: לכל בעלי הרכבים החשמליים

הרכבים החשמליים כובשים את ישראל, שלא מתעכבת הרבה אחרי העולם. פחות רעש, פחות זיהום, פחות הוצאות מיותרות, והרבה יותר נוחות, הרכבים החשמליים מביאים עימם מהפכה אמיתית שמשפיעה על החיים של כולנו. עמדות טעינה לרכבים חשמליים מתחילות לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם. ניתן לזהותן בחניונים של מרכזים מסחריים וקניונים, חניונים ציבוריים מסוימים, ואפילו בחניונים של חברות גדולות.

עמדות הטעינה הציבוריות אמורות, בעולם אידיאלי, להתאים לטעינה של כל סוגי הרכבים. אך במציאות, בה אין סטנדרט מוחלט ובינלאומי לעמדות טעינה לרכבים חשמליים, תוכלו לזהות סוגים שונים של מטענים, חיבורים שונים, ומהירות טעינה שונה בין מטענים שונים.

לומדים על עמדות טעינה לרכבים חשמליים:

כבעלי רכב חשמלי, או בעלי חברה או מגרש חניה בו אתם רוצים להתקין עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כדאי שתכירו כמה פרטים חשובים על הנושא.

  1. סוג המטען מכתיב את מהירות ההטענה – מטעני AC יכולים לספק הטענה איטית או הטענה מהירה. מטעני DC אולטרא מהירים ומספקים, כאמור, הטענה מהירה במיוחד. מטעני ה AC הם לרוב המטענים שתמצאו במרחב הציבורי.
  2. עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי – לא ניתן להטעין רכב חשמלי בחיבור לשקע סטנדרט, שכן מכון התקנים הישראלי לא מאשר זאת. השקעים שמותקנים בבית הם לרוב לא יכולים לעמוד בעומס החשמלי, וישנה סכנה אמיתית לנסות לחבר אליהם מטען של רכב חשמלי. השקע עלול להידלק להוביל לשריפה, לפגוע במערכת החשמל של הבית, במערכת החשמל של הרכב וכו'.
  3. חשוב להכיר את תעריפי החשמל – בעלי חברות גדולות, מפעלים וכיו"ב לרוב מכירים טוב יותר את תעריפי החשמל שכן חשבון החשמל של מפעלים יצרניים הוא חלק משמעותי בחישוב ההוצאות. קחו בחשבון כי כאשר אתם רוכשים רכב חשמלי כדאי שתתחילו להיות מודעים לעלות החשמל שלכם, והטעינו בשעות בהן החשמל זול יותר.

מהירות טעינה אביזרים נלווים ותחזוקה:

עמדות טעינה לרכבים חשמליים מגיעות ממש כמו הרכבים עצמם – במגוון גדול ובטווח מחירים משתנה. לדוגמא, מטען קומפקטי במיוחד כמו EO MINI הוא הקטן ביותר בשוק כיום, ועדיין שומר על הספק של 3.6KW ו 7KW, כמעט כמו הדגם ה- ROLEC Wallpod, שעולה עליו רק במעט עם יכולת של 3.6KW  ו 7.2KW, אז הגודל לא בהכרח קובע, ומהירות ההטענה תשתנה לא רק בזכות העוצמה או המחיר, אלא בזכות סוג הטכנולוגיה.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים דורשות תחזוקה קלה במיוחד, בעיקר שמירה על ניקיון ועל שימוש נכון, בכדי לא לפגוע בחלקים, בפלסטיקה המגוננת ובמטען עצמו. מעבר למטען יש לדאוג לכבל תקין, ולבחור את הכבל המתאים – TYPE 2 ל- TYPE2 או TYPE 1  ל TYPE 2 למשל. חשוב לזכור שעמדות טעינה ציבוריות יהיו חשופות לשימוש פחות מבוקר, ויש לבחון את תקינותן בתדירות גבוהה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh