עסקת קומבינציה – מה היתרונות והחסרונות?

עסקת קומבינציה – מה היתרונות והחסרונות?

אם אתם בעלים של קרקע ואתם מחפשים הזדמנות להפוך את הקרקע לנכס מניב עבורכם, יתכן ואפשרות של עסקת קומבינציה תתאים לכם. מתי ולמי עסקת קומבינציה היא משתלמת? ננסה לענות על השאלה הזו עכשיו.

מה זו בעצם עסקת קומבינציה?

עסקת קומבינציה היא מצב בו בעלים של קרקע מציע ליזם או לקבלן להיכנס איתו כמין שותף בקרקע. הקבלן מציע את שירותיו לבניית הנכס, ובתמורה כשהנכס יהיה בנוי, הקבלן עתיד לקבל אחוזים ממכירת יחידות דיור, יחידות דיור עבור עצמו או מודל רווחי אחר שיהווה למעשה עסקת חליפין משתלמת לשני הצדדים. עסקת קומבינציה היא אחת מעסקאות הנדל"ן היותר נפוצות כשמדובר בקרקעות. זו עסקה ארוכת טווח והיא משלבת תהליכים רבים כמו תכנון, שמאות, קניין ועוד. לכן, אם החלטתם ללכת על עסקת קומבינציה חשוב שיהיה לכם את הליווי המתאים.אין בכלל ספק שמדובר באחת מעסקאות הנדל“ן הכי גדולות, הכי משתלמות לשני הצדדים, רק כמו בכל דבר, בעיקר שמדובר בסכומים מטורפים שכאלה, גם לעסקאות מהסוג הזה יש יתרונות אל מול חסרונות שחייבים להיות מודעים אליהם.

עסקת קומבינציות – למי זה כדאי?

עסקת קומבינציה תתאים לבעלי קרקע שאינם יכולים להשקיע כרגע כסף נוסף בפיתוח הקרקע או ליזמים שלא מעוניינים לרכוש קרקעות בתמורה לכסף. בשני המקרים מדובר על עסקה שיכול להיות משתלמת בעוד בעתיד הלא מיידי.

מה החסרונות של עסקת קומבינציה?
החיסרון הגדול ביותר אולי של עסקת קומבינציה היא העובדה שמדובר בעסקה ארוכת טווח שלתמורה שלה יכול לקחת שנים להבשיל. זהו חסרון בעיקר מהצד של בעלי הקרקעות שיכולים להיתקע עם יזם לא אמין, שעלול לא לעמוד בזמנים שהתחייב להם, להיקלע לקושי כלכלי ועוד במהלך השנים עד להבשלת העסקה. חסרון נוסף הוא שלמרות שהתמורה אינה מתקבלת בכסף, גם מהצד של בעלי הקרקע וגם מהצד של היזם יש לשלם מיסים. בעל הקרקע יצטרך לשלם מס שבח, והיזם יצטרך לשלם מס רכישה.

מה היתרונות של עסקת קומבינציה?

לעסקת קומבינציה יש כמה יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם, הן עבור בעל הקרקע, והן עבור היזם. בעל הקרקע נהנה מחיסכון במס שבח על חלקי המקרקעין שלא נמכרים. בנוסף, הוא חוסך במס רכישה. היתרון עבור היזם בא לידי ביטוי בכך שהוא לא חייב לרכוש את כל הקרקע, ואז הוא משלם מיסים רק על החלק שהוא רוכש.

בכל אופן, מדובר בעסקה עם המון מרכיבים, המון בירוקרטיות והתעסקות, לכן אם אין לכם את הניסיון והידע הדרושים בעסקאות מהסוג הזה, מומלץ מאוד להיעזר במומחים ולפנות לבעלי מקצוע עם ניסיון שילוו ויכווינו אתכם כחלק בלתי נפרד מהתהליך. יש לשים דגש על בחינת מועדי קבלת כל הזכויות, ליצור מצב של התקשרות לטווח הרחוק ולשים לב שיש פיקוח מהצד של בעלי הקרקע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh