עצרת הזיכרון העירונית לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

עצרת הזיכרון העירונית לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

עצרת הזיכרון העירונית לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תתקיים באנדרטה בגן המגינים בהשתתפות משפחות שכולות בלבד ותועבר בשידור חי לכלל תושבי העיר

בשל ההנחיות וההגבלות החלות על קיום אירועי חוץ בעת הזו, ההשתתפות בעצרת הזיכרון העירונית לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שתתקיים ביום שלישי, 13.4, בשעה 19:45, תיוחד בשנה זו להשתתפות משפחות שכולות בלבד ותועבר לכלל תושבי העיר בשידור חי, בעמודי הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית* עקב הגבלות אלו, לא ייערכו הטקסים המסורתיים בשכונות

החברה העירונית רחובות תנהל ותפיק, גם השנה, את עצרת הזיכרון העירונית לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שתתקיים ביום שלישי (13.4) בשעה 19:45 בגן המגינים. עצרת עירונית זו, מהווה את אירוע הזיכרון העירוני המרכזי, אליו נוהגים להגיע, בכל שנה, אלפי תושבים מכל רחבי העיר, כדי להתייחד עם זכר הנופלים בני רחובות, בנוסף לטקסים המסורתיים שנערכים בשכונות העיר.

השנה, בשל ההנחיות וההגבלות החלות על קיום אירועי חוץ,  הוחלט בעיריית רחובות לאפשר את ההשתתפות בעצרת המרכזית למשפחות שכולות בלבד ובהרשמה מראש. את ההרשמה להשתתפות בעצרת יש לבצע מול משרד בית יד לבנים בטלפון: 08-9453891, או בדוא"ל: yad-labanim@rehovot.muni.il. העצרת תועבר בשידור חי בעמודי הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית. כמו כן, עקב הגבלות אלה, לא ייערכו הטקסים המסורתיים בשכונות.

השנה, יושם דגש בעצרת על ערך הערבות ההדדית, אשר ליווה אותנו ביתר שאת בשנה האחרונה. בשם המשפחות השכולות יישא דברים ישראל ברזילי, אחיו של סמל דניאל ברזילי ז"ל, שנפל במלחמת יום הכיפורים, בקרבות הבלימה באזור קוניטרה. דניאל נחשב בתחילה לנעדר, ומאוחר יותר נקבר בהר הרצל, עם חבריו לטנק, בקבר אחים. העצרת תיפתח בצפירת אבל, הורדת הדגל לחצי התורן, הדלקת משואת זיכרון באמצעות לפיד שעשה את דרכו עם נציגי תנועות הנוער בעיר מבית דרור, הבית להנצחת השואה, על ידי שולי ואורי מנוחין, בתו ובנו של רב סרן אוריאל מנוחין ז"ל. יוני טחן, אחיו של סמל ראשון דוד-חיים (דוידי) טחן ז"ל, יקרא את היזכור. בהמשך יקרא את הקדיש רונן רויטמן, אחיו של סמל זאב רויטמן ז"ל. את תפילת אל מלא רחמים יישא רס"ב יצחק הרטמן לאחר הנחת הזרים. שירי הזיכרון יבוצעו על ידי הזמר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון. העצרת בבימויה של רינת אלון, בהנחייתו של חנניה קורש ובהשתתפותם של חניכי בימת הנוער רחובות, בניהולו המוסיקלי של משה יוסף. העצרת תתקיים במעמד ראש העיר, רחמים מלול, נציג ממשלת ישראל, והרב הראשי לרחובות, הרב שמחה הכהן קוק.

בהמשך, בשעה 21:45, יתקיים בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת – 'שרים וזוכרים', בהשתתפות הזמר וחתן פרס ישראל יהורם גאון. הכניסה לאירוע ללא עלות, בהצגת תו ירוק ותעודת זהות בלבד, בהזמנה מראש באתר בית העם beithaam.co.il או בטל. 08-9232200. מספר המקומות מוגבל. גם אירוע זה יועבר בשידור חי בעמודי הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית בשל מגבלות הזהירות.

ביום הזיכרון, 14.4, יתקיים טקס זיכרון בבית העלמין הצבאי בשעה 11:00 עם צפירת הדומיה. גם הכניסה לטקס זה תתאפשר למשפחות שכולות בלבד, עקב הנחיות משרד הבריאות. בנוסף יתקיים טקס הנחת זרים לזכר חללי גדוד 55 ליד האנדרטה ברחוב הרצל 213 בשעה 11:00.

כמדי שנה, לקראת יום הזיכרון נחבק את המשפחות השכולות באמצעות בית יד לבנים ובשיתוף תלמידי בתי הספר התיכונים בעיר, ונחלק לכל משפחה נר זיכרון, איגרת וציפורן אדומה.

כמו כן, בגלריה של בית יד לבנים תיפתח במוצ"ש, 10.4, בשעה 20:30 התערוכה "שכול". תערוכה מרגשת ומיוחדת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בהשתתפות 12 אמנים: אילון ערמון, אלינור רותם, אמנון גרוף, אמנון לפקין, יהודה גולדין, ליפז גולן, מיכאל בן אבו, נגה יודקביק עציוני, סבינה סעד, ענת נגב, רעיה טרינקר, ריקי פוך. את התערוכה אוצרת רעיה קידר. שעות ביקור בתערוכה: ימים א', ב', ד', ה' 15:00-08:30, יום ג' 13:00-08:30, 18:30-16:30.

בנוסף, במסגרת אירועי הזיכרון, יתקיים גם השנה "מרוץ השישה" לזכר ששת הנופלים בני חטיבת גולני שנפלו באסון המסוקים בשאר ישוב. המרוץ שיתקיים ביום שישי, ה-9.4, בשעה 8:30, ייפתח בטקס הנצחה לנופלים במעמד ראש העיר רחמים מלול, וייקחו בו חלק תלמידי תיכונים בלבד וחברים ליחידת הפלחי"ק גולני, לוחמים מהיחידה ובני המשפחות השכולות. המרוץ ייערך במסלול שדה בשטחים הירוקים שבמזרח העיר בסמוך לבית העלמין הצבאי. המרוץ יכלול שני מסלולים, מסלול ריצה באורך 6 ק"מ ומסלול צעידה באורך 3 ק"מ.

צילום: טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה 2019

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh