ערב עירוני לציון יום האישה הבינלאומי לנשות קהילת יוצאי אתיופיה

ערב עירוני לציון יום האישה הבינלאומי לנשות קהילת יוצאי אתיופיה

ייערך ביום שני 11.3.19 בשעה 18:00 במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל

בעקבות הצלחתו של ערב יום האישה בשנה שעברה, החליט מוקד הקליטה העירוני ליוצאי אתיופיה ברחובות לקיים גם השנה ערב ייחודי מסוגו אשר ייתן מענה לנשות קהילת יוצאי אתיופיה

מטרת הערב  הינה חיזוק וחיבור הקשר בין שני העולמות, של הנשים עם  הנערות המתבגרות. היות ונוצר ריחוק ופער זהותי בין שני הדורות, ערב זה הוא אמצעי  גישור מאוד חשוב ומשמעותי עבור הנערה ע"י חשיפת התרבות מבית האם דרך האוכל המסורתי, מוזיקה ,מופע בידור, מיצג תכשיטים וביגוד מסורתי. בערב יתקיים גם פאנל נשים מצליחות ופורצות דרך בקהילה וגם הרצאה והפתעות נוספות.

התקווה של מארגני הערב  הינה לגרום לנערות להתחיל לחקור שורשיהן וזהותן מחדש.

דוד אלעזר, מנהל מוקד קליטה עירוני מספר על הרעיון שעומד מאחורי הערב: "הרעיון קם מתוך צורך מהשטח היות ואנו רואים תוצאות של פערים בתקשורת השפתית בתרבות ובחינוך. אימהות איבדו  את סמכותן ההורית ואנו רוצים להחזיר להן את הכבוד הראוי. אותן נשים תורמות לקהילה ולחברה הישראלית בכלל ולבני ביתם בפרט. מגיע להן ערב מפנק שמשלב תכנים מהמסורת ומהתרבות האתיופית".

יום האישה הבינלאומי, שנקרא במקור "יום הפועלות הבינלאומי", מצוין ב-8 במרץ בכל שנה בכל העולם. ומתייחס להישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של נשים.

הערב יתקיים ביום שני ד' אדר ב' 11.03.19 בשעה 18:00 במרכז "מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל" במעמד ראש העיר רחמים מלול.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh