פוליסת חיסכון כתחליף לתיק השקעות?

פוליסת חיסכון כתחליף לתיק השקעות?

תיקי ההשקעות שימשו במשך שנים כאפיק ההשקעה המסורתית והמקובל, כך שכמעט כל חוסך אשר נכנס לבנק ונפגש עם נציג הבנק שלו, בוודאי קיבל הצעה לפתוח תיק ניירות ערך מנוהל בבנק.

האם זוהי באמת האפשרות החכמה ביותר לניהול הכסף גם בימינו? או שייתכן ובמרוצת השנים, משרד האוצר פעל על מנת להשיק אפיקי השקעה נוספים שישמשו כתחרות הוגנת לתיקי ההשקעות ויחד יובילו להוזלה בעלויות ושיפור בביצועים.

בשנים האחרונות השיק משרד האוצר מוצר פיננסי חדש בשם פוליסת חיסכון , זהו מכשיר קיבול לכספים הונים אשר יודע להתנהל בדומה מאוד לתיק השקעות אך עם עלויות מופחתות ומרוכזות בדומה לקופות גמל.

כיצד זה עובד והאם יש מנהלי השקעות עדיפים לניהול בפוליסת חיסכון, על כך ננסה להסביר בשורות הבאות,

פוליסת חיסכון? כיצד זה עובד?

פוליסת חיסכון , או בשמה הנפוץ בקרב אנשי המקצוע השונים, פוליסה פיננסית , הינה מכשיר השקעה אשר מנוהל על ידי חברות הביטוח השונות באופן דומה לקופות גמל וקרנות השתלמות.

כספי העמיתים מנוהלים יחד על פי מדיניות השקעה בהתאם לרמת החשיפה למניות ולמסלול אותו בחר העמית. מכיוון שהכספים מנוהלים יחדיו ולא באופן ישיר, אין עלויות קנייה ומכירה או דמי משמרת כפי שנהוג לגבות בתיקי השקעות, אלה המשקיעים משלמים דמי ניהול קבועים וידועים מראש בלבד.

הכשרה בסט אינווסט , זוהי דוגמא מצוינת לחברת הביטוח אשר מנהלת פוליסת חיסכון ומשלבת מנהלי השקעות מהטובים בתעשייה אשר בולטים גם כן ביכולת הניהול שלהם בתיקי ההשקעות השונים

לכן כאשר בוחנים את המעבר בין המוצרים תחת אותו מנהל השקעות, ניתן להראות בבירור את היתרון המובהק והבולט של פוליסת החיסכון לעומת תיקי ההשקעות.

יתרונות נוספים לפוליסת החיסכון

מלבד ריכוז העלויות בצורה של דמי ניהול שנתיים וחיסכון בעלויות קנייה ומכירה, יתרון נוסף לפוליסת החיסכון הינו דחיית תשלום מס רווחי הון.

בשונה מתיקי השקעות, בהם נתבקש לשלם מס רווחי הון בכל רגע שאנו מבצעים מכירה של נייר ערך כלשהו, מכיוון בפוליסת החיסכון מנהלת יחדיו את כל כספי העמיתים, אין צורך לבצע תשלום פרטני עבור כל נייר ערך.

דחיית תשלום מס יוצר אפקט ריבית דה ריבית לכספי העמיתים וכך מגדיל עוד יותר את פוטנציאל התשואה בכל מסלולי ההשקעה ורמת החשיפה למניות.

פוליסת חיסכון מתמחה במסלול מניות ?

משקיעים רבים אשר פנו לפוליסת החיסכון כתחליף לתיק השקעות מחפשים דווקא לאלטרנטיבה זהה גם ברמת החשיפה למניות ולכן מחפשים פוליסת חיסכון עם מסלול מתמחה במניות.

כפי שציינו קודם, פוליסת החיסכון של הכשרה מאפשרת ניהול השקעות חיצוני על ידי מנהלי השקעות בכירים במשק, בין היתר, ילין לפידות , אשר מנהל במקביל תיקי השקעות ומוצרים פנסיונים כגון קופות גמל, קרנות השתלמות ועוד.

מסלול ההשקעות המניתי של פוליסת החיסכון בהכשרה מציג עד כה ביצועים מרשימים ואף גבוהים מרוב תיקי ההשקעות, ייתכן שזוהי אלטרנטיבה די טובה לשקול במידה ואתם מנהלים תיק השקעות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh