פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

חולי לב זכאים לקבלת קצבת נכות. אין עוררין על כך. במיוחד לא כאשר מחלת הלב לא מאוזנת והם חשופים לסכנת חיים יומיומית.  מחלה המזכה את המתמודדים עימה באחוזי נכות גבוהים, עשויה לזכות גם בקבלת פטור ממס הכנסה לנכים. כאן ריכזנו לכם את המידע על אישור פטור ממס הכנסה ומהי הדרך להשיג אותו. המידע מונגש באדיבות צוות המומחים של בשביל הזכויות. על כל שאלה בנושא, פנו למומחים, הם ישמחו להנגיש לכם מידע נוסף.

למה לדרוש אישור פטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה פוטר אתכם משתלום מס הכנסה. כך אתם חוסכים מידי חודש מאות שקלים. במצטבר השנתי מדובר באלפי שקלים. אם נתחשב בעובדה שניתן לתבוע החזר רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות, נראה כי ניתן לקבל חזרה עשרות אלפי שקלים (ואפילו מאות, תלוי בגובה ההכנסה). אף אחד לא היה מוכן לוותר על 30,000 ₪ לטובת רשות המיסים, במיוחד לו כשמדובר בכסף ששייך לו…

למי מגיע פטור מס הכנסה?

אדם המתמודד עם מצב רפואי מורכב ולמרות זאת ממשיך לעבוד ולהשתכר, זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים. על פי פקודת מס הכנסה, אדם בעל אחוזי נכות גבוהים של 89.1% שניתנו לתקופה של חצי שנה לפחות, יהיה זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה. ישנן מחלות מזכות שהן מחלות שהסובלים מהן זכאים לאחוזי נכות גבוהים יחסית.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה – גם לחולי לב

מחלות הלב ידועות בסיכונים הרבים הנלווים להם. אם אתם מתמודדים עם מחלה כזו או שיש לכם קוצב לב, כדאי שתכירו את זכאותכם. לרוב, כאשר מדובר במחלת לב אחוזי הנכות הם גבוהים ונעים בין 89 ל-100 אחוזי נכות.

איך משיגים פטור ממס הכנסה לנכים?

אם אתם כבר לאחר וועדה רפואית בה נקבע גובה אחוזי הנכות שתקבלו, אתם נהנים מדרך קצרה יותר ואתם יכולים להגיש את טופס הבקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. הנתונים יבדקו ותקבלו הודעה על ההכרעה בעניין.

אם אין לכם עדיין אחוזי נכות או שאחוזי הנכות הקיימים לא מספיק גבוהים לקבלת פטור ממס הכנסה, אתם מוזמנים לפנות לקבלת התייעצות עם מומחים בתחום שילוו אתכם לאורך כל השלבים.

בשלב הראשון תצטרכו למלא טופס בקשה לקבלת פטור, טופס הצהרת ויתור סודיות, טופס בקשה לוועדה רפואית ולשלם אגרה על הטיפול בתיק. תקבלו הפנייה לוועדה רפואית מפקיד השומה האזורי וכך לאחר הכוונה של מומחים שידריכו אתכם לקראת הפגישה, תעמדו בפני וועדה רפואית שתכריע את גובה אחוזי הנכות שתקבלו. חשוב לציין כי במקרים בהם המחלה היא קשה במיוחד ניתן לפטור את המטופל מהגעה לוועדה רפואית.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה לנכים מיועד לעזור להם לכלכל את עצמם. כאן סיכמנו את הדרך להשגת אישור כזה. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh