פיתוח מוצר פיזי עם מהנדס או מעצב?

פיתוח מוצר פיזי עם מהנדס או מעצב?

עולם היזמות מתחלק לתחומים רבים. הפעם נתמקד בתחום פיתוח המוצר הפיזי (מוחשי). במקרה זה, יש מספר אפשרויות לקבלת מענה לפיתוח המוצר שלך, כשהמובילים הם עיצוב תעשייתי(עיצוב מוצר) והנדסת מוצר או הנדסת מכונות.

לכל אחד מהנ"ל יש את הרקע שלו, אבל מי מתאים לך, לפרויקט שלך, בצורה האופטימלית?

קודם כל, מה ההבדל בין השניים?

אז מי הוא כל אחד מאלו? מה עושה מהנדס, מה עושה מעצב תעשייתי?

מבחינת הרקע, מהנדס רוכש המון רקע תיאורטי וטכני בכל הקשור לתכנון. יש לו המון ידע בתחומי הפיזיקה למיניהם, ידע נרחב בתכנון מכני, ואם הוא עובד מספר שנים בתחום הפיתוח, יש לו הרבה ניסיון בתכנון מוצרים בתחומי תעשייה שונים.

המעצב התעשייתי לעומת זאת, מקבל את הרקע התיאורטי הפיזיקלי באופן פחות מעמיק, כי אין לו הרבה צורך בכך ביישומים שלו. המעצב מתעמק בכל הקשור לטכנולוגיות ייצור, עיצוב המוצר עצמו, משמעות המיתוג, איך להפוך את המוצר לייחודי וכזה שמדבר בדיוק עם שפת המותג שאליו המוצר משתייך וכו'.

המעצב אחראי יותר על הצד הויזואלי של המוצר. שבסופו של דבר מניע את הגורם הרוכש לפעולה.

לדוגמא, אם ניקח את עולם הרכב, תוכלו לשים לב סביבכם לאופי העיצוב של כל רכב בפני עצמו. אין מודל זהה למשנהו. תמיד יהיו שינויים ויזואליים. אבל תהיה שפה. רכב של מרצדס יקבל את העיצוב והשפה שלו, רכב של הונדה יקבל את המיתוג שלו, וכך רכב של כל חברה. זה מאד בולט לעין.

בנוסף, למעצב יש חלק משמעותי בכל נושא הארגונומיה (התאמה למשתמש). חווית השימוש במוצר היא קריטית. אם מוצר מסוים לא נוח לשימוש, גם אם יהיה יפייפה, הוא לא ימכר בטווח הארוך, כי לקוחות יתלוננו על שימוש לקוי.

מה אתה צריך לבחור לפרויקט שלך?

באופן יותר אישי, הפונה לכל יזם בנפרד בהתאם לפרויקט שלו, צריך לשאול את השאלה הזו לפני שמחליטים החלטה סופית.

אתה צריך לבחור לפרויקט שלך את אנשי המקצוע הטובים ביותר, זה ברור, אך התחום הספציפי בו הם עוסקים חשוב לא פחות.

השאלה היא באיזה סטטוס נמצא הפרויקט שלך. אם אתה בתחילת הדרך, ואתה מעוניין לבצע פיתוח ראשוני של מוצר מסוים כדי "לבדוק היתכנות", אתה צריך מהנדס. כמובן שמעצב תעשייתי יצירתי יכול גם הוא לתת לך פתרון מיידי, אך לרוב מהנדסים מנוסים בכך יותר.

אם אתה נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים יותר, והמוצר שלך כבר עובר לשלב של גיוס משקיעים, או אפילו התכנסות לפיתוח אבטיפוס בגרסה סופית, אתה צריך שילוב של השניים. חשוב שיהיה מהנדס שאחראי על הליבה של המוצר, יודע לתכנן אותו מבחינה טכנית ופיזיקלית, ולצידו יד ביד, המעצב שיודע לתת את הדגשים לארגונומיה ועיצוב המוצר הסופי. אחרת יתכן שהמהנדס, שבא בלי רקע בנושא, יגרום לפערים בין מוצר סופי, ממותג ומותאם לצריכה, לבין מוצר "עובד", שזה לא מספיק בשביל למכור.

לסיכום, זה תלוי בעיקר בסטטוס שלך, בתקציב שלך וברצונות שלך.

אתה זה שמקבל את ההחלטה בסופו של דבר, ולכן כדאי לך להתייעץ עם מספר אנשי מקצוע בתחום, לקבל מספיק חוות דעת, ועל בסיסם להתקדם.

מומלץ מאד לבדוק את הרקע והניסיון של איש המקצוע. לא כל מהנדס או מעצב שווה את ההשקעה שלך. מי שמגיע עם רזומה של פיתוח מוצרים יכול לקצר לך משמעותית את התהליכים ולחסוך לך כסף רב.

צילום: Freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh