פסיכולוגים ועובדים סוציאליים יצאו לסיור ייחודי בשדרות ונתיבות

פסיכולוגים ועובדים סוציאליים יצאו לסיור ייחודי בשדרות ונתיבות

כ- 110 עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים עובדי עיריית רחובות השתתפו בסיור מסכם שנערך בדרום במסגרת הכשרה מקצועית "התערבויות במצבי דחק וחירום".

לאחרונה התקיים סיור לשדרות ונתיבות, בהשתתפות כ-110 עובדי עיריית רחובות. הסיור נערך לסיכום ההכשרות בנושא טיפול בשעת חירום, שעברו עובדות סוציאליות מהאגף לשירותים חברתיים ופסיכולוגיות מהשפ"ח במפע"מ, ע"י צוות מקצועי של נט"ל, אשר פועלים במסגרת עמותת 'הקואליציה לטראומה', בהובלתה של לימור סופר פטמן.

העובדים יצאו לסיור בדרום, לישובים בעלי ניסיון בהתמודדות במצבי חירום. הסיור התחיל בעיר שדרות בה התקיימו סיורים בעיר עצמה, ובתצפית מ'גבעת קובי' על עזה. המשתתפים למדו על החיים בעיר תחת "שגרת חירום", על ההתמודדויות השונות שעולות בעבודה בחירום ועל ההתפתחויות המשמעותיות שעברה העיר ב-15 השנים האחרונות. המשך הסיור נערך בנתיבות, במרכז ההפעלה החדש, שם התקיים פאנל בנושא "החיים והעבודה תחת איום מתמשך" ונערך דיון מסכם וחלוקת תעודות, בהשתתפות מ"מ ראש העיר בן ציון שרעבי, מנהל אגף חרום וביטחון, אליצור זרחי, סמנכ"ל משאבי אנוש, גלית אנגל ומנהלת מפע"מ רחובות, יאירה דונסקוי, מנהלת האגף לשירותים חברתיים, אירית שיפריס ומנהלת השפ"ח, ענבל יפה.

מנהלת האגף לשירותים חברתיים, אירית שיפריס: "הסיור בא לסכם את ההכשרות שעברו העובדות במהלך 2017 – 2018.. קיבלנו הסברים מרתקים ומרגשים על ההתנהלות באזור בזמן לחימה לאורך השנים מתחילת 2001 ועד היום, על המנהרות, גדר ההפרדה, ועל ההתמודדות לאורך השנים של התושבים לצד היערכות צה"ל וציוותי החירום. אני רוצה להודות בצלאל שרעבי, אשר תיאם, אירגן וליווה את העובדות לאורך ההכשרות".

מנהלת השפ"ח, ענבל יפה: לא ניתן להשוות בין מפגש האנשים והמקומות ללמידה דרך כלי תקשורת. החוויה של הסיור, השיח והמפגש עם האנשים, היו מרשימים ומלמדים מאוד, אין ספק כי הצוות המקצועיים השיגו ידע ומיומנויות והם ערוכים ומוכנים יותר למקרה חירום.

מנהל מחלקת חירום באגף חירום וביטחון, בצלאל שרעבי: "חשוב לי להביע את הערכתי הרבה לשרית זיו ולקודמתה בתפקיד, אנווה רצון, וכמובן לעמותת הקואליציה לטראומה על ההשקעה הרבה בעיר רחובות שללא ספק מקדם את הרשות בהיערכות לחירום. בנוסף תודתי ליאירה דונסקוי, אשר ניהלה ומינפה את הצלחת ההשתלמויות לעובדות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh