פסי האטה מפלסטיק – הדור הבא של פסי האטה

פסי האטה מפלסטיק – הדור הבא של פסי האטה

דמיינו את הסיטואציה הבאה – אתם נוסעים בעיר, בקיבוץ או במושב, מתרווחים לכם בנחת בכיסא הנהג, ברקע בוקעת מוזיקה טובה מהרדיו ואז פתאום קפיצה ורעד עצבני של הרכב שהורסים את כל האווירה. נשמע מוכר? עבור חלקכם כנראה שכן. זה קורה כי הייתם צריכים להאט לפני פס האטה וכנראה שלא עשיתם זאת…

חשיבות של פסי האטה מפלסטיק

פסי האטה (המוכרים גם בשם "במפרים" או "תלוליות") ממוקמים בכבישים הסמוכים למקומות בהם עוברים הולכי רגל בתדירות גבוהה (כגון שכונות מגורים, חנויות, אזורים תפעוליים, מעברי חציה, חניונים ובתי ספר). אמנם עבור חלק מהנהגים הם נחשבים לסוג של מכשול מציק, אך נוכחותם על הכביש היא חשובה ביותר ולמעשה משמשת כאמצעי בטיחות המסייע להגנה על הולכי הרגל ולמניעת תאונות. התקרבות לפס האטה "מאלצת" את הנהג להאט את מהירות הרכב על מנת להפחית בעוצמת הרעד הצפוי ועל ידי כך למעשה הוא מונע פגיעה פוטנציאלית בעוברים ושבים.

ניתן לפגוש בדרכים בפסי האטה מכל מיני סוגים כגון אספלט, בטון, גומי ופלסטיק. במאמר זה נתמקד בפסי האטה מפלסטיק ויתרונותיהם.

פסי האטה מפלסטיק – יתרונות

*פסי האטה מפלסטיק הם מודולאריים ונמכרים כחוליות בודדות, כך שממש כמו שמרכיבים לגו, ניתן לחבר מספר חוליות אחת לשנייה בהתאם לרוחב הדרך בה רוצים להתקין אותם.

*שיטת הייצור של פסי האטה מפלסטיק היא בשיטת ייצור המונים (שיטה תעשייתית מתקדמת המאפשרת ייצור מוצרים בכמויות גדולות) מה שמאפשר למכור אותם במחיר יחסית זול.

*צבעם של הפסים (שהוא כמובן בצבעים ניגודיים הבולטים למרחוק, בדרך כלל צהוב ושחור) הוא אינו צבע רגיל אלא חלק מחומר הגלם ממנו הם מיוצרים מה שאומר שהוא אינו דוהה או נהרס. זה הופך את פסי ההאטה מפלסטיק לעמידים בכל תנאי מזג האוויר.

*הפסים מצוידים במחזירי אור מה שמאפשר להבחין בהם גם בתנאי חשכה.

*התקנתם אינה מסובכת ומצריכה כלי עבודה בסיסיים בלבד.

*קיימים מספר דגמים של פסי האטה מפלסטיק בהתאם למהירות המותרת של הדרך אליה הם מיועדים (כלומר פסי האטה המיועדים לדוגמא לשטח תפעולי בו המהירות המותרת היא עד 10 קמ"ש שונים מפסי האטה המיועדים לרחוב בו המהירות המותרת היא עד 40 קמ"ש).

לסיכום – בבואכם לרכוש פסי האטה, כדאי לקחת בחשבון את השיקול של עלות מול תועלת שהופך את פסי ההאטה מפלסטיק לרכישה משתלמת ביותר. מצד אחד – מחירם יחסית נמוך. מצד שני – לאור היתרונות שמנינו, יעילותם גבוהה מה שהופך אותם לאחד מסוגי פסי ההאטה המומלצים בשוק.

צילום: ארבל שטראוס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh