קומפוסטר- המתנה הכי טובה שהגינה שלכם יכולה לקבל

קומפוסטר- המתנה הכי טובה שהגינה שלכם יכולה לקבל

רוצים להיות השכנים שהדשא שלהם יותר יפה? עם הפרחים המפוארים ביותר והירקות הכי טעימים? קומפוסטר הוא הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. הנה כל הסיבות מדוע.

מה זה קומפוסטר ומה השימוש שלו?

קומפוסטר הוא בעצם מתקן שנועד למחזר פסולת אורגנית. 50 אחוז מהפסולת היומית של אדם היא בעצם שאריות מזון. הקומפוסטר מאפשר לנו לאסוף ולרכז את אותם שאריות מזון בתוכו, ובכך לאפשר לטבע להתחיל בתהליך פירוק טבעי (של השאריות) שבסופו נוכל לקבל דשן (קומפוסט) טבעי ועשיר במיוחד שתוכלו להשתמש בו על מנת להעשיר את הגידולים שלכם.

איך קומפוסטר יכול להועיל?

קומפוסטר לגינה יכול להגיע במגוון סוגים, גדלים וצורות אשר כל אחד מהם מותאם לתנאים או לשימושים מעט שונים אך לכולם יש את אותה המטרה לייצר עבורכם דשן איכותי. הנה מספר סיבות איך קומפוסטר יכול להועיל לכם ולסביבה:

מעשיר את הקרקע

במהלך השנים בני האדם מצאו שיטות שונות שיאפשרו להם להגדיל את התוצרת החקלאית ואת הגידולים שלהם, כדי להפוך את העבודה לנוחה יותר הם החלו לנקות את השטחים מעשבים שוטים, דבר שהתברר כדבר שאינו בריא לקרקע משום שאותם עשבים היו מספקים לקרקע ויטמינים ומינרלים אשר היו נחוצים עבורה, והפכו אותה עם השנים לפחות פורייה. על מנת להחזיר את אותם הויטמינים והמינרלים לקרקע יש צורך בקומפוסטר שיעזור לנו להפיק דשן איכותי שיזין את הקרקע.

חוסך כסף

אז כמו שכבר אמרנו בשביל להעשיר את הקרקע והגידולים שבה יש צורך לספק במקרים רבים דשן איכותי שיספק את אותם מינרלים וויטמינים שלהם הם כה זקוקים. נכון קומפוסטר יכול להיות הוצאה גדולה אך זוהי הוצאה שבקלות תחזיר את עצמה. קנייה של קומפוסטר תחסוך לכם קנייה קבועה של דשן אורגני שגם הוא לא זול, ועוד הוצאות רבות שלרוב איננו חושבים עליהם כמו הדלק שאנו זקוקים לו בשביל ללכת לקנות את הדשן הנחוץ ועוד.

חיסכון במים

דבר נוסף שרבים לא מודעים אליו הוא העובדה שקרקע אשר מעורבבת עם קומפוסט היא אדמה אשר סופחת בקלות רבה יותר מים ולכן אין צורך להשקות כל כך הרבה כמו שהייתם רגילים, כך תוכלו לצמצם רבות את עלויות המים שלכם וגם לחסוך במים עצמם דבר חשוב במדינה כמו שלנו..

מעט השקעה

הרבה אנשים חושבים כי תפעול קומפוסטר דורש התעסקות ועבודה רבה, אך לא כך העניין. למען האמת הוא דורש מכם מעט מאוד.  רק הוסיפו אליו את הפסולת האורגנית שלכם בכל פעם שמצטברת לכם אחת כזו במקום לזרוק לפח. ומידי פעם ערבבו את הקומפוסט ובדקו את מצבו מבחינת לחות.

כמה מילים אחרונות

לקומפוסטר יש יתרונות רבים, הוא עוזר לנו לצמצם את העלויות שלנו, להעשיר את הקרקע שלנו במינרלים ווטימינים שונים כדי שאותם גידולים ששתלנו יפרחו וישגשו טוב מתמיד והוא גם עוזר לנו  לחסוך מים. כל אלו הם רק חלק מכל יתרונותיו, קומפוסטר הוא ללא ספק רכישה חיונית עבור כל אדם אשר רוצה לטפח את גינתו מבלי לפגוע בסביבה עם מעט מאוד השקעה. כמו שאמרנו קומפוסטר מגיע בסוגים שונים ולצורך מטרות שונות, בטבעלו – Tevalu.co.il יש חברה מעולים שישמחו לעזור לכם להתאים קומפוסטר במיוחד לצרכים שלכם.

צילום: FREEPIK 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh