קרקע להשקעה: האם זה נכון להשקיע בקרקע היום?

קרקע להשקעה: האם זה נכון להשקיע בקרקע היום?

מי שקורא את מדורי החדשות והכלכלה בשבועות האחרונים, יכול להתרשם שמתרחש שינוי מסוים בשוק הנדל"ן בישראל. משרד האוצר מדווח על כך שמחירי הדירות יורדים, מצד שני הקבלנים מדווחים על ירידה במספר התחלות בנייה, יש פה תהליך אשר על פי הערכות יוביל בטווח הקצר לירידה במחירי הנדל"ן, ואי אפשר להעריך האם זה יוביל לירידה דרסטית גם בעתיד, או שמא אנחנו צפויים לראות שוב עלייה במחירים.

נתונים אלו מעלים את השאלה, האם אנחנו נמצאים במצב בו נכון מבחינתנו להשקיע בשוק הנדל"ן ובפרט ברכישת קרקעות פנויות. כידוע, כל התחום של קרקעות להשקעה ובפרט דירות להשקעה, זוכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות, מאחר ועל פי דעת רבים, מדובר באחד הגורמים המשמעותיים שאחראיים לעליית המחירים בשוק. על כן אנחנו צפויים לראות שינויים גם באספקט הזה. לכן התהייה האם להשקיע, היא הרבה יותר רלוונטית.

קרקע להשקעה היא למעשה קרקע שאנחנו רוכשים לא בהכרח לצורך בניית מבנה מגורים עבורנו בהווה. אנחנו יכולים להשקיע את כספנו לשם כך, אך אנחנו יכולים גם לחפש קרקע להשקעה לשם בניית מבנה אותו אנחנו נשכיר, בין אם זה למגורים או מסחר, על פי הייעוד של הקרקע ועל פי מה שנראה לנו נכון וריווחי.

היתרון של קרקע להשקעה הוא שניתן להפיק ממנה תועלות רבות לאורך זמן, להבדיל מהשקעות במוצרים פיננסים שונים, כאן אנחנו יכולים ליהנות מאפשרות של השקעה לטווח ארוך, כמו כן, אנחנו יכולים להחליט מה לבנות עליה ולשם מה, מה המחיר שאנחנו נגבה כשנרצה להשכיר את המקום או לחילופין, מתי אנחנו נעשה שימוש בעצמנו בקרקע ובנכס.

מה עלינו לבדוק לפני שאנחנו בוחרים להשקיע בקרקע

ישנם מספר דברים שהם במובן מסוים בסיסיים, בכל מה שקשור להשקעה בקרקע אשר מיועדת למכירה, בין אם זה מה התנאים המשפטיים של הקרקע, מי אוחז בה, מה תוכניות הפיתוח מסביב ועוד. אלה דברים בסיסיים שכל מי שרוכש קרקע או מבנה, חייב לדעת אותם.

אך במקרים של קרקע להשקעה עלינו לברר עוד מספר דברים מהותיים, למשל, אנחנו צריכים להכיר את כל הנושא של המיסוי. מה בדיוק עלינו לשלם, למשך כמה זמן, האם וכיצד אנחנו יכולים לקבל פטור מלא או חלקי על תשלום מסים ועוד.

כנ"ל לגבי השאלה מה הם האישורים הנדרשים לצורך בנייה על הקרקע, בין אם אנחנו מעוניינים לבנות מבנה מגורים או מבנה אחר, מה הדרישות הארציות, מה הדרישות המקומיות, מה אנחנו יכולים לעשות בקרקע וכיצד אנחנו יכולים ליהנות ממנה במינימום עלות כספית שלא צורך.

נקודה אחרונה, כשאנחנו בוחרים להשקיע בקרקע, אנחנו צריכים לעשות את החישובים שלנו מבחינת רווח ועלות, תועלות כלכליות, עד כמה ההשקעה נכונה ביחס לסכומים שעומדים לרשותנו, ומה הרווח הצפוי שנוכל לעשות לטווח הקצר או הארוך.

תמונה: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh