רופא שיניים לילדים – כי הם לא מבוגרים קטנים 

רופא שיניים לילדים – כי הם לא מבוגרים קטנים 

הילדות היא קסם, תקופה ייחודית בה לא רק שאין על כתפינו אחריות, אין לנו גם את מושג האחריות במערכת. ילדים הם לא מבוגרים קטנים. מדובר כמעט בחיה אחרת לגמרי, יצור מתוק נטול דאגות, שרק רוצה לשחק, ליהנות, לספוג מידע חדש מהעולם, ולהתפתח. בגלל היותם כה מיוחדים הטיפול בהם דורש הרבה מעבר לידע מדעי-רפואי. רופא שיניים לילדים מציע גישה ותורה שלמה כיצד להעניק טיפול לילד שלכם בצורה הטובה והמיטיבה ביותר, מבלי ליצור טראומות, מבלי לעורר פחדים, ובלי ללחוץ על טריגרים רגשיים. 

מבין רשימת הפוביות הנפוצות בעולם תמצאו במיקום מאוד גבוה את הפחד מטיפולי שיניים. יותר מפחד גבהים, יותר מפחד מעכבישים, ושני אולי לפחד מתיקנים, הפחד מרופא השיניים לא מגיע רך ורק בגלל הכאב שלעיתים כרוך בטיפול. יש משהו בשכיבה על הגב עם פה פעור לאורך זמן, מעין חוסר אונים שכזה, שיוצר עקה נפשית-רגשית ומשאיר את חותמו על מיליוני אנשים בעולם. אפשר להימנע מכך. 

ילד בריא עם רופא שיניים לילדים 

בריאות הפה היא דבר חשוב מאין כמותו. השיניים שלנו הם כלי העבודה שלנו לחיים – מאפשרות לנו ללעוס ולאכול. רוב המבוגרים כבר מכירים עד כמה חשובות השיניים, בטח למי שסובל מכאבי שיניים. אחד הכאבים החזקים ביותר, כאב שיניים, לצד כאב אוזניים, נושק לכאב מטריג'ימינל נוירלגיה, כאב שנחשב בעולם הרפואה לבלתי נסבל. 

רופא השיניים של הילד שלכם יציע לו: 

  • טיפולים אורתודנטים – כמו יישור שיניים 
  • סתימות – טיפול נפוץ לילדים כי יש להם נטייה לחורים בשיניים 
  • עקירות – לעיתים יש צורך בעקירות, בעיקר בצמיחה לא נכונה של שיני החלב ויצירת כאב 
  • ניקוי אבנית ומעקב תקופתי – פעולות חיוניות לשמירה עם פה בריא לאורך כל החיים, גם בילדות 

רופא שיניים מומחה בילדים 

רופא שיניים לילדים זה לא עוד רופא שיניים שהחליט לטפל בילדים. הטיפול בילדים דורש הכשרה מקיפה מעבר להכשרה הבסיסית כרופא שיניים. טיפול בילדים הוא התמחות ארוכה הדורשת שלוש-וחצי שנות למידה והתמחות קלינית, גם ברמה הרפואית וגם ברמה הרגשית. 

כשהילד לומד לחבב את רופא השיניים, במקום לפחד ממנו, הוא נהנה מהרבה יתרונות שילוו אותו לאורך כל החיים. כילד , ההגעה לרופא השיניים לביקורת וטיפולים יתרחשו ללא חשש והתנגדות מתוך פחדים. מכיוון שילדכם אינו חושש מרופא השיניים שלו, הוא מרגיש יותר חופשי וכך הוא ולומד ממנו בצורה טובה ועמוקה כיצד לטפל בשיניים שלו ביום-יום, ידע שילווה אותו לכל החיים. 

רופא שיניים לילדים מאפשר לילד שלכם מפגש ראשוני עם השיניים שלו באופן מודע, עם חיוך, עם חיבוק, וללא מתח וחרדה. בצורה זו הילד לומד כיצד לטפל בשיניו היטב, בעליצות ילדותית, מבלי לייצר טראומה סביב הנושא, דבר שיאפשר לו לשמור על שיניים בריאות וחיוך שמח ויפה. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh