רחובוטמון: בעקבות אוצרות רחובות

רחובוטמון: בעקבות אוצרות רחובות

חידון מורשת המסורתי ייפתח בפברואר 2021.

עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות, באמצעות בית יד לבנים, חברו לחידונאי דן חמיצר, לצורך הפקת חידון מורשת, המיועד לתלמידי כיתות ח' בעיר, במתכונת חדשה ומקוונת התואמת את רוח התקופה.

בעקבות מגיפת הקורונה וההגבלות שנכפו על תלמידי ישראל, עיריית רחובות, החברה העירונית, בית יד-לבנים ואגף החינוך, חברו לחידונאי דן חמיצר, שייצר עבור תלמידי כיתות ח' מחטיבות הביניים בעיר מיזם חדש ומתוקשב. מיזם זה מהווה מתכונת חדשה ומרעננת לחידון מורשת המסורתי, אשר התקיים מדי שנה בעיר, ובשל מגיפת הקורונה, נאלץ לעבור שינוי דווקא בשנתו ה-20.

מדובר בממשק מבוסס חיד"אות (חיד"א – חידת הדמיון האסוציאטיבי – חידת חמיצר) שיגביר בקרב התלמידים את העניין וההתלהבות לעסוק בתכנים מעוררי מחשבה ולהצטרף למרוץ השנתי, במטרה להניע את תלמידי כיתות ח' להתמקד במורשת העיר רחובות הכולל אנשיה, אתריה, קורותיה, הישגיה ונופליה במערכות ישראל, תוך הטמעת ידע מיטבית בדרך שונה, מסקרנת ומרתקת. אתר ההתמודדות (גם בגרסת מחשב ובמקביל גם בגרסת מובייל) יעלה לאוויר ב-4 בפברואר 2021. כל כתה ח' בעיר מוזמנת להצטרף ולהירשם לחידון. כל כתה תבחר נציג מטעמה שיירשם על הממשק וירכז את פתרוני הכיתה תחת כינוי שהכתה תבחר, שם חטיבה, כתובת הדוא"ל ומספר טלפון נייד. מערכת הניהול תדע לרשום את המתמודדים ולצבור לכל כתה את הפתרונים.

במהלך שני חודשי המשחק יועלו מול המתמודדים כשמונה מקבצי חידות, מקבץ מדי יום חמישי בשבוע. כל מקבץ יכיל כ-15 חידות בתולדות העיר. לכל חידה יימצא חלון לשיגור פתרון, בהינתן פתרון נכון ישתנה צבע החידה וכך בכל עת תהיה לכל כתה תמונת הצלחותיה בתחרות. שלב ראשון יתחיל ב-4 בפברואר ויימשך כ-8 שבועות, מדי יום חמישי עד ה-25.3.21. משימת הכתות היא לפצח במהלך שבועות ההתמודדות לפחות מחצית מהחידות על מנת לזכות בהזמנה להשתתף בשלב חצי הגמר. שלב חצי הגמר האינטרנטי, ייערך ב-22 באפריל בשעה שתינתן בהמשך ואירוע הגמר החגיגי – ייערך ביום א', ה-9 במאי במסגרתו יתמודדו 11 כיתות (אחת מכל חטיבה). 2 נציגים מכל חטיבה שעלתה לגמר יתמודדו אל מול קהל ילדי הכיתות שעלו לגמר. לשלושת הכתות שתנצחנה, בשלושת המקומות הראשונים, יוענקו פרסים כיתתיים.

לדברי רחמים מלול, ראש העיר: "אני מזמין את תלמידי ח' ליהנות מהמיזם שפיתחנו עם דן חמיצר. זוהי דוגמא נוספת להתמודדות מוצלחת עם אתגרי תקופת הקורונה – הפורמט החדש מאפשר לכל התלמידים לקחת חלק מביתם, ומעניק להם חוויה של הרחבת אופקים, והזדמנות עבור התלמידים להכיר טוב יותר את מורשת העיר".

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך: "מדובר בחידון המורשת המסורתי אשר שינה פניו, והתאים עצמו לתקופה החדשה. מתיחת הפנים שעבר תגרום לכך שהתלמידים והתלמידות ילמדו את מורשת רחובות מתוך אתגר ובצורה חווייתית".

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "הנגשנו את מורשת העיר באמצעות ממשק דיגיטלי שהצעירים שוחים בו. מלבד הפן החברתי, התלמידים יוכלו באמצעות עבודת צוות להגיע לתוצאות טובות יותר, יש כמובן את הפן התרבותי, הידע, ההעשרה אודות מורשת העיר חשובה לנו ולכן הנגשנו את המידע באופן חווייתי, תחרותי, נושא פרסים ודיגיטלי".

לדברי נוגה רוקבן, מנהלת בית יד-לבנים: "חידון מורשת העיר רחובות, שהפך למסורת, חוגג השנה 20 שנים לקיומו. אני מאמינה שזו אכן תהיה חגיגה מאתגרת ומרתקת לתלמידי כתות ח', שתעורר את הסקרנות ללמוד את ההיסטוריה של עירם ותעודד אותם להשתתף ביחד עם חבריהם לכיתה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh