רחובות ואלבקרקי – תאומות גם באמנויות הבמה

רחובות ואלבקרקי – תאומות גם באמנויות הבמה

בביקור נדיר השבוע סוכם על שיתוף פעולה בין מרכז מחול ואומנויות הבמה "קשת" באלבקרקי, ניו מקסיקו, ארה"ב לבין בימת הנוער בחברה העירונית רחובות. נספח התרבות של ישראל בטקסס, בוגר בימת הנוער רחובות, אחראי לחיבור.

שירה גרינברג, מנכ"ל מרכז מחול ואומנויות הבמה "קשת" באלבקרקי, ניו מקסיקו, ארה"ב ביקרה השבוע ברחובות.

אלבקורקי היא עיר תאומה של רחובות ובמסגרתה מתקיימים שיתופי פעולה בנושאי מדע ותרבות עם העיר.

את הגב' אירחו  סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי חוץ- עו"ד יניב מרקוביץ', דודי אשכנזי, מנהל האגף המוניציפלי והממונה על קשרי החוץ, ז'אק זרביב, המנהל האומנותי של בימת הנוער ומר שלמה טולדו- מנהל המחלקה לאומנויות הבמה והפקות.

גב' גרינברג באה לקדם פרויקטים של שת"פ בין המרכז שבראשו היא עומדת עם מכון ויצמן, במסגרתו חוקרים משני הערים יחקרו את הקשרים המטאפיזיקליים בין נסיעה בזמן לתנועה האנושית- מחקר חדשני שהוא רק בחיתוליו.

הקשר בין מרכז אומנויות הבמה לבין בימת הנוער נוצר עם גב' גרינברג בזכות מר עידן שוורץ שהוא הנספח התרבותי של ישראל ביוסטון טקסס. עידן, בוגר בימת הנוער ברחובות, יצר קשר עם מרכז "קשת" בניהולה של הגב' גרינברג, והציע לה לקשור קשרי תרבות עם בית הגידול שלו- בימת הנוער (עידן שימש בעבר כבמאי ומנהל אומנותי בבימה). שלמה טולדו "הרים" את הכפפה וביוזמתו נערך לגב' גרינברג סיור תרבותי מקיף בעיר- בין השאר- במרכז התרבות המחודש, בבית יד לבנים, בהיכל התרבות וכמובן בבימת הנוער.

שירה גרינברג התרגשה והתרשמה מהסיור המרשים, הודתה למארחים והוחלט כי זוהי תחילתה של ידידות מופלאה במסגרתה יערכו שיתופי פעולה בין המוסדות, וכן חילופי משלחות אומנותיות בין הערים אלבקורקי ורחובות.

עו"ד יניב מרקוביץ, סגן ראש העיר ומחזיק תיק שיפור פני העיר: "אנו לוקחים ברצינות רבה את היוזמה הבינלאומית היצירתית שהביאה עמה שירה גרינברג. נמשיך לקדם את מערכת היחסים עם הקהילה היהודית באלבקרקי ניו מקסיקו, ועם העיר עצמה בכלל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh