רחובות מובילה בחינוך: 11 גני ילדים "ירוקים" חדשים בשנת תשפ"א

רחובות מובילה בחינוך: 11 גני ילדים "ירוקים" חדשים בשנת תשפ"א

בגנים הירוקים לומדים הילדים על קיימות, שמירה על איכות הסביבה, אהבה לטבע ודאגה לבעלי חיים, בשיתוף פעולה של צוות הגן עם ההורים והילדים

גני ילדים ירוקים הם גנים שמקדמים ערכים של מתן כבוד לזולת, לטבע ולסביבה בה אנו חיים. הגננות והצוותים החינוכיים מלמדים את הילדים מגיל צעיר על תהליך המחזור, הנאה מהטבע, גינון, הפחתת זיהום אוויר, החשיבות של צריכה מושכלת ודאגה וחמלה כלפי בעלי החיים.

על מנת שגן יקבל את התואר "גן ירוק" הגננת הצוות החינוכי מציגים תכנית מפורטת בנושאי קיימות ואיכות הסביבה ומצטרפת אליהם מנחה המלווה את תהליך הסמכת הגן.

ברחובות יתחילו לפעול בשנת תשפ"א החל מהשבוע הבא 11 גנים ירוקים שקיבלו הסמכה כזו. בכל אחד מ-11 הגנים האלה יתקיים קשר שיתופי עם ההורים והקהילה במטרה לפתח מודעות ושינוי התנהגותי אצל הילדים והמשפחות. השאיפה הינה לעודד את כל השותפים בעולמו של הילד לקחת חלק פעיל בפעולות מחזור, קיימות ושמירה על הסביבה.

ההסמכה לגן ירוק מהווה את הבסיס לחינוך לקיימות מגיל צעיר ומאפשרת לגננת ולצוות המקצועי להמשיך להתפתח ולפעול בתחום. העיסוק בחינוך לקיימות מוביל לשינוי באורח החיים בגן ובהתנהלות הפרטית של הצוות.

מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "מערכת החינוך העירונית שמה דגש על חינוך מתקדם וערכי. אני מברך את הגנים על קבלת ההסמכה ואת הגננות והצוותים המקצועיים על השינויים החינוכיים והערכיים שיזמו לטובת ילדי וילדות הגנים".

מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן: "מערכת החינוך ברחובות מתחדשת ודינמית  המאפשרת לצוותי ההוראה ולילדים לחלום ולהגשים. אני שמחה על כך שהגננות בחרו לקדם תהליך חינוכי-ערכי בגנים בעיר ועל זכייתן בהכרה ובמשאבים של גן ירוק".

מ"מ מנהלת מחלקת גני ילדים, אריאלה חבר: "אני מברכת את הילדים והצוותים החינוכיים על קבלת ההסמכה. החינוך לסביבה מקיימת מתחיל מהגיל הרך וממשיך לחלחל מהילדים בגן למשפחה, לקהילה ולחברה כולה. הקניית חינוך ערכי-סביבתי לילדי הגיל הרך יסייע בעיצוב חברה ממחזרת יותר ורגישה לסביבה ולטבע".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh