רחובות מושכת את האקדמאים – מחזיקה באחוז המשכילים הגבוה בקרב ערי השפלה

רחובות מושכת את האקדמאים – מחזיקה באחוז המשכילים הגבוה בקרב ערי השפלה

מוסדות האקדמיה הרבים ופארק המדע ברחובות מביאים בשנים האחרונות לעלייה בביקוש של תושבים איכותיים הביקוש הגבוה ביותר – לשכונות רחובות ההולנדית, רחובות החדשה ורחובות המדע

רחובות הפכה בשנים האחרונות לאחת הערים המבוקשות למגורים בקרב ערי השפלה, אולם נראה כי בהשוואה של פרמטרים רבים של העיר מול שכנותיה, נראה שהיא עדיין לא מימשה את הפוטנציאל שלה. אם ב-2006 ניתן היה לרכוש דירה ממוצעת בעיר במחיר של 590 אלף שקל, כיום מגיע המחיר כבר לאזור ה-1.6 מיליון שקל, שהוא עדיין מחיר נמוך בעשרות ומאות אלפי שקלים משכנותיה נס ציונה, ראשון לציון ובאר יעקב. מנתוני אתר יד 2 והלמ״ס עולה כי במהלך 2016 בוצעו ברחובות 576 עסקאות לרכישת דירות 4 חדרים, בממוצע מחיר של 1.536 מיליון שקל לדירה. לעומת זאת, בראשון לציון השכנה בוצעו 709 עסקאות במחיר ממוצע של 1.722 מיליון שקל, ובנס ציונה בוצעו 112 עסקאות במחיר ממוצע הגבוה ביותר של 1.87 מיליון שקל לדירה.

מנתוני יד 2 עולה עוד כי מבחינת חיפושים עבור דירות – מספר החיפושים הגדול ביותר ב-2016 הוא לדירות בשכונת רחובות ההולנדית, שזכתה ליותר מ-70 אלף חיפושים באתר. 2 שכונות נוספות שבלטו הן רחובות החדשה ורחובות המדע – שזכו לכ-52 אלף חיפושים לדירות כל אחת. מדובר בעלייה משמעותית במספר החיפושים לדירות בשכונות אלו, שכן בשנים הקודמות 2014 ו-2015 מספר החיפושים לדירות בשכונות אלה היה נמוך בעשרות אחוזים לעומת 2016 – כך שהנתונים מראים עלייה משמעותית וחד משמעית בביקושים לדירות בעיר. לדברי רוני טננבאום, סמנכ״לית בקבוצת יצחקי, הבונה את את שכונת רחובות elite ברחובות, הכוללת בסך הכל 620 יחידות דיור על פני 7 בנייני מגורים ״רחובות היא בעלת הפוטנציאל הנדל״ני הגדול ביותר בקרב ערי השפלה, וזאת לאור היתרונות הגדולים שלה עבור תושביה – העיר מציעה אפשרויות תעסוקה רבות בפארק המדע וסביבותיו, נגישות גבוהה למרכז ולירושלים בין אם בתשתיות כבישים או רכבת, ומוסדות אקדמאים רבים שמביאים לעיר אוכלוסיה משכילה וחזקה״.

אחוז האקדמאים הגבוה ביותר

בעיר רחובות מצויים שני מרכזי המחקר וההוראה מהגדולים בארץ: מכון וייצמן למדע כאשר מולו ממוקמת הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. שני המוסדות המחקריים הללו קולטים אליהם אלפי סטודנטים וחוקרים מרחבי העולם שמגיעים ללמוד, לעבוד ולחקור במסגרות שונות. רבים מהם מתגוררים בעיר רחובות ולכן האווירה הסטודנטיאלית מורגשת בכל חלקי העיר.

יש לציין כי בימים אלו נבנה ברחובות פרויקט מיוחד – ״פרי פלייס״, של חברת פרי נדל״ן, בו נבנות 750 דירות להשכרה לסטודנטים, במחירים של 630 אלף שקל לדירה, מה שעשוי לפתור במשהו את מצוקת הדיור הגדולה של הסטודנטים בעיר.

כמו כן בעיר מוסדות לימוד נוספים כגון המרכז האקדמי פרס, בית הספר למקצועות הלידה ׳ללדת׳, מכללת אורט רחובות, מכון אדלר, מכללת פסגות ללימודי שוק ההון והבורסה ומכללת גישות.

ריבוי המוסדות האקדמאיים המובילים בעיר מביא לכך ש14.9% מתושבי רחובות הם בעלי תואר שני ומעלה, זאת לעומת 10.7% בנס ציונה, 9% בראשון לציון ו-5.7% בלבד בבאר יעקב. אחוז האקדמאים ברחובות עומד על 16.6%, לעומת 15.6% בנס ציונה, 14.5% בראשון לציון ו-12.6% בבאר יעקב.

מהצד ההפוך נראה כי גם שיעור התושבים שאינם מחזיקים בתעודת בגרות הוא הנמוך ביותר ברחובות לעומת יתר ערי השפלה. רק 14.2% מהתושבים אינם מחזיקים בתעודת בגרות, לעומת 15.4% בנס ציונה, 17.1% בראשון לציון ו-23.2% בבאר יעקב.

בעיר מצווים מקומות בילוי ותרבות עשירים כגון: פאבים ובתי קפה ברחוב המרכזי של העיר רחוב הרצל (הבר המפורסם ביותר בעיר נקרא על שמו של הרחוב "הרצל") מסעדות משובחות, הבר האירי "דבלין" ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh