רחובות מציינת את יום השואה

רחובות מציינת את יום השואה

הבוקר נערך הטקס המרכזי לציון יום השואה ברחובות: "הנדר לזכור ולא לשכוח נועד עבורנו" אמר ראש העיר, רחמים מלול בטקס. "אתם, השורדים שחיים בתוכנו, אינכם זקוקים לנדר הזה, הצלקות עדין חרוטות בלבכם ובבשרכם". משם מיהר ראש העיר לבקר ניצול שואה שעמו הוא עומד בקשר כבר שנים.

בשעה 10:00 בבוקר החל טקס יום השואה בצומת אושיות במעמד ניצולי שואה, ראש העיר רחמים מלול, מנכ"ל העירייה דורון מילברג ומכובדים נוספים באנדרטת השואה.

במהלך הטקס,  ניצול השואה צבי אבן בר נשא דברים בשם ניצולי השואה, שלמה אינגלמן אמר קדיש, החזן ליאור ניצן נשא את תפילת "אל מלא רחמים ," ותלמידי קריית החינוך למדעים הציגו מסכת.

בדבריו בטקס המרכזי, ציטט ראש העיר, רחמים מלול, משירו של המשורר אברהם שלונסקי: "לזכור את הכול ודבר לא לשכוח" , פנה לניצולי השואה ואמר להם כי "אתם, השורדים שחיים בתוכנו, אינכם זקוקים לנדר הזה, הצלקות עדין חרוטות בלבכם ובבשרכם. הנדר לזכור ולא לשכוח נועד עבורנו ועבור כל עמי העולם. המילים מגמדות את הטרגדיה, אך תפקידנו הוא להגיד לילדינו את ששמענו וקראנו על מנת שלא יישכח. כולנו מתפעמים מכם. למרות מבחני ההישרדות הקשים ועל אף הזיכרונות, גיליתם את האומץ להגיע לארץ, ולהקים את המדינה. תרמתם לשגשוגה בכל תחומי החיים. אתם סמל לנחישות ולתעצומות נפש, ולכוח הרצון של העם היהודי. לימדתם אותנו שלהיות יהודי זה לחיות, להגשים, לממש, להאמין, לחיות כאן בארץ הזו. זהו אחד הלקחים החשובים ביותר שעלינו לזכור וללמד"

ראש העיר סיים את דבריו בקריאה לחבק את ניצולי השואה שחיים בינינו, וללוות אותם ככל שנדרש- רגשית, מנטלית וכלכלית.

מהטקס מיהר ראש העיר לביתו של ניצול השואה, שלמה ברקוביץ בן ה- 96 . השניים מכירים במשך שנים, וראש העיר נפגש עמו וביקר בביתו בעבר.

שלמה שהה במחנה ברומניה בזמן מלחמת העולם השנייה.

בבית דרור – המרכז למורשת השואה ברחוב החלוץ 5, הוקראו היום שמות נספים בין השעות 11:00 עד 14:00.

בתמונה: צבי אבן בר נושא דברים בשם ניצולי השואה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh