רישוי עסקים ברחובות

רישוי עסקים ברחובות

רחובות היא אחד מאותם ישובים רבים שהתחילו כמושבות חקלאיות ועם השנים הפכו לערים מודרניות. אבל גם במאה ה-21 ישנו ניסיון לשמר את האופי השקט של העיר, ובהתאם מחלקת רישוי עסקים של עיריית רחובות מקפידה לאכוף את חוק רישוי עסקים כך שהפעילות העסקית לא תפגום באיכות החיים של התושבים.

בצפון העיר, בסמוך למכון וייצמן, ישנו פארק עסקים שמשלב חברות היי-טק עם פאבים, בתי קפה ומסעדות. בחלק המערבי של רחובות מתפתח אזור תעשייה נוסף, שמאוכלס בעיקר בסטארט-אפים בתחומי הננו-טכנולוגיה והביולוגיה. באופן טבעי במרכז העיר ובשכונות המגורים פועלים שלל עסקים קטנים מכל הסוגים – ורובם מחויבים בקבלת רישיון עסק כדי לפעול באופן חוקי.

באילו מקרים חובה לקבל רישיון עסק?

צו רישוי עסקים שמתעדכן מעת לעת מפרט בדיוק אילו סוגי עסקים חייבים לעבור הליך רישוי. הקריטריונים הם תחום הפעילות ובחלק מהמקרים גם גודל העסק והיקף הפעילות שמתבצעת בו. כך למשל חנויות בגדים ששטח המכירה שלהן הוא עד 800 מ"ר פטורות מחובת הוצאת רישיון עסק, ואילו חנויות גדולות יותר כן נדרשות לרישיון.

מי שמוסמכת להנפיק רישיון עסקים ברחובות היא מחלקת רישוי עסקים של העירייה. יש לפנות אליה לפני שפותחים עסק חדש, וגם במקרים שהם חל שינוי מהותי בעסק – תוספת לשטח העסק, שינוי בעלות, שינוי סוגי העיסוקים ועוד.

תוך כמה זמן תקבלו תשובה?

בשנים האחרונות בוצעו מספר שינויים משמעותיים בתחום רישוי העסקים, ובפרט ישנה מגמה להקל על עסקים קטנים שמוגדרים ככאלה שלא נשקפת מהם סכנה לציבור או לסביבה. במקרים מסוימים ניתן להשלים את התהליך תוך 21 ימים בלבד, במצבים אחרים יינתן רישיון זמני תוך חודש וחצי ורישיון קבוע תוך חצי שנה ובאופן כללי מחלקת הרישוי של עיריית רחובות עושה מאמצים רבים שלא להכביד יתר על המידה על עסקים שמבקשים רישיון.

יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אם לא מוגשת בקשה מסודרת שכוללת את כל המסמכים הנדרשים התהליך כולו מתעכב, ובמידה משמעותית.

בפרט חשוב להגיש תוכנית עסק שהוכנה על-פי כל הכללים. על תוכנית העסק לכלול תרשים סביבה (קנה מידה 1 ל-1250), מפה מצבית (שמתארת את המגרש שבו שוכן העסק, קנה המידה הוא 1 ל-250), תוכנית תנוחה שמתארת התכנון הפנימי של העסק כולל כל המתקנים והמערכות (קנה מידה 1 ל-100) ו-2 חתכים (או יותר) של העסק.

מי בוחן את הבקשה לרישיון עסק?

מחלקת רישוי עסקים של עיריית רחובות מעבירה את הבקשה על כל המסכמים המצורפים אליה לגורמי הרישוי הרלוונטיים, בהתאם לאופי הפעילות העסק. ניתן להגיש בקשה למידע מקדמי וכך לקבל מבעוד מועד רשימה מפורטת של כל הדרישות של כל אותם גורמי רישוי, ובהם משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, הרשות הארצית לכבאות והצלה ומשטרת ישראל.

מומלץ לא לנסות לעבור את התהליך בכוחות עצמכם. גם אם הבירוקרטיה כיום קלה יותר, וגם אם עיריית רחובות משתפת פעולה עם יזמים, ללא ידע מקצועי וניסיון ספציפי הבקשה עלולה להידחות ותהליך הוצאת רישיון העסק להתעכב, ואפילו במידה משמעותית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh