תהליך קידום אתר – לא זבנג וגמרנו

תהליך קידום אתר – לא זבנג וגמרנו

מנוע החיפוש גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל היום כמעט בכל העולם. בין אם אתם גולשי אינטרנט מארה"ב ובין אם אתם גולשי אינטרנט מאוגנדה, ככל הנראה את החיפוש בין מיליארדי האתרים ברחבי הרשת תבצעו בעזרת גוגל. ישנם אמנם מנועי חיפוש נוספים, שלהם יתרונות וחסרונות משלהם, אך אף אחד מהם אינו מגיע למידת הפופולריות של גוגל. ייתכן שבעתיד נראה שינוי במצב זה, אך נכון להיום אין ספק כי בעלי אתרים המעוניינים לקבל חשיפה לאתרים שלהם – חייבים לפעול על פי ההנחיות של גוגל ולמטב את האתר שלהם בעבור הדרישות שהוא מציב.

לתהליך מיטוב זה קוראים SEO ובעברית – קידום אתרים. תהליך זה מורכב מכמה שלבים שונים, שכל אחד מהם מתבסס על ניתוחים מעמיקים ועל גיבוש אסטרטגיות פעולה מתאימות, והוא מתרחש בכמה זירות שונות, חלקן בתוך האתר עצמו וחלקן מחוץ לאתר:

מחקר שוק ומחקר מילות מפתח – אחד מן השלבים הראשונים בתהליך הקידום הוא ניתוח מעמיק של הזירה התחרותית שבה פועל האתר לצורך זיהוי המתחרים המרכזיים ומילות המפתח המתאימות ביותר לקידום. שלב זה דורש עבודה יסודית ומאומצת, אך הוא זה שמהווה את הבסיס ליצירת אסטרטגיית קידום נכונה. שימו לב כי חשוב לחזור על ניתוח זה אחת לתקופה על מנת לזהות שינויים והתפתחויות חדשות שעשויים להשפיע על האסטרטגיה שלנו.

אופטימיזציית תוכן – בשלב זה מיישמים באתר המקודם את מסקנות המחקר שבוצע בשלב הקודם: התאמת דפי הנחיתה הנכונים למילות המפתח שנבחרו לקידום ולתחרות שעמה אנו מתמודדים. זהו השלב שבו יבוצע מיטוב לתגיות הדף, לתוכן שלו, למדיה המופיעה בו ועוד. זהו שלב חשוב מאוד גם כן, וביצוע נכון שלו יכול להניב תוצאות טובות. כדאי להמשיך ולבצע אופטימיזציית תוכן לדפים שונים באתר לכל אורך תקופת הקידום על מנת להגדיל את הנראות של האתר בדפי תוצאות החיפוש, וזאת בהתאם לתקציב הקידום ולשוק שבו פועל האתר.

אופטימיזציית מבנה – שלב זה ממוקד במיטוב האתר על פי הנחיות גוגל, כך שהוא יהיה נוח לסריקה בעבור הרובוטים של גוגל. מהירות האתר, מפת אתר XML, חסימות וכו' – כל אלו צריכים להיות תקינים ככל הניתן וזה יאפשר למנוע החיפוש לסרוק את האתר בצורה הטובה ביותר ולהציג אותו בתוצאות החיפוש. מובן ששלב זה אינו מסתיים לעולם – תמיד יהיה מה לשפר ותמיד יתגלו בעיות חדשות הדורשות טיפול.

קישורים – יצירת קישורים חיצוניים נכנסים לאתר המקודם היא חלק חשוב בעבודת הקידום. קישורים מאתרים איכותיים ורלוונטיים המצביעים על האתר שלנו והמבוססים על מילות מפתח הנכונות יכולים לתרום רבות למאמצי הקידום שלנו ולהעלאת קרנו של האתר בעיני גוגל. יצירת קישורים היא תהליך מתמשך וקבוע, המבוסס על ניתוחי המתחרים ועל קביעת הקצב והתמהיל הנכונים לאתר, ועליה להתבצע בחוכמה ובהדרגתיות לכל אורך תהליך הקידום.

אם כן, ניתן להבין כי תהליך קידום אתר הוא אינו תהליך של "זבנג וגמרנו". מדובר בתהליך מורכב וארוך הדורש בדיקות ראשוניות ובדיקות חוזרות, ניתוחים קבועים ופעולות שגרתיות. תוצאות הקידום יחלו להגיע רק לאחר כמה חודשי עבודה, כך שנדרשת סבלנות מכל הצדדים המעורבים, ועל מנת לשמרן יש צורך בהמשך עבודה יציבה וקבועה לאורך זמן.

ואם המאמר הזה השאיר לכם טעם של עוד, אתם מוזמנים להעמיק את ידיעותיכם בתחום קידום האתרים ואף להפוך בעצמכם למקדמי אתרים מקצועיים במסגרת קורס SEO איכותי שעליו תוכלו לקרוא כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-course

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh