תואר ראשון בביולוגיה עם או בלי תעודת הוראה

תואר ראשון בביולוגיה עם או בלי תעודת הוראה

רבות ורבים המחפשים אחר תחום עיסוק להתמקצע בו פונים בימים אלו לתחום החינוך וההוראה. הביקוש לאנשי מקצוע בעולם החינוך תמיד גבוה ויציב יחסית, היצע העבודה הן במערכת החינוך הפורמאלית והן מחוץ לה כמעט תמיד גדול ומגוון והערך המוסף האישי והאידיאולוגי לו זוכים אלו העוסקים בחינוך דורות העתיד משחק תפקיד משמעותי גם כן. במקרים רבים תואר בחינוך מתמקד באחד מתחומי הלימוד עצמם, וכך בעצם מהווה תואר משולב בין תחום זה לבין תחום ההוראה. תואר ראשון בביולוגיה וסביבה במסגרתו מקבלים תעודת בוגר בהוראת המדעים מהווה דוגמה מצוינת לכך

להתמחות בביולוגיה ובלימוד התחום את דור העתיד

מכללות מובילות בעולם החינוך דוגמת מכללת אורנים מציעות כיום כאמור תארים בתחומי עיסוק שונים, תוך התמקדות בהוראתם ובאפשרות להמשיך ללימודי מתקדמים יותר בהמשך. כך ניתן למצוא את המסלול לתואר ראשון בביולוגיה אשר מוצע במסלולים שונים – עם תעודת הוראה או בלעדיה. יש לציין כי גם מי שבוחר במסלול שאינו כולל תעודת הוראה עדיין מסיים עם תואר בוגר בהוראת מדעים, מה שמאפשר להיכנס גם להוראת התחום בהמשך הדרך, אך על מנת להתחיל לעבוד באופן מיידי במשרד החינוך או באחד ממוסדות הלימודים בארץ נדרשת  גם תעודת הוראה.

מה כולל תואר ראשון בביולוגיה וסביבה המתמקד בהוראת המדעים בבתי הספר התיכוניים?  ובכן, האטרקטיביות של תואר מסוג זה טמונה בדיוק בעובדה כי הוא משלב בין שתי דוקטרינות שונות – חינוך  והוראה וביולוגיה וסביבה, וכך מעניק לסטודנטים בו התנסות מעמיקה ומקצועית בשני התחומים גם יחד. החוג לביולוגיה במסגרתו נערכים הלימודים שייך באופן רשמי לפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת חיפה, ובשילוב עם מכללת אורנים (המתמחה כאמור בעולם החינוך) מתקבל תואר משולב אשר כולל הן לימודי ביולוגיה מעמיקים והן לימודים של הוראת תחום הביולוגיה לבתי ספר. מלבד ללימודים עיוניים ותיאורטיים מקיפים כולל תואר זה גם לא מעט סיורים לימודיים ב"שטח" (כלומר – בחיק הטבע…) אשר מאפשרים לסטודנטים להתרענן, לשבור שגרה ולצאת ללמוד באופן מעשי מהשטח, בצורה המשלימה את הלימודים התיאורטיים בכיתה.

בנוסף לכל אלו, תואר מסוג זה מאפשר כאמור גם לימודי המשך מתקדמים. במקרה זה מדובר באפשרות להמשיך לתואר שני בביולוגיה, כמו גם ללימודי ווטרינריה ורפואה, הן בארץ והן בחו"ל. כלומר, תואר מסוג זה מציע לא רק את השילוב המפרה והמסקרן בין שתי דיסציפלינות שונות, אלא גם הכנה טובה לקראת לימודים מתקדמים בכמה תחומים שונים – ביולוגיה, רפואה ווטרינריה, כמו גם לימודי המשך לתואר שני מורחב (חמשנתי) בתוכנית מוסמך בהוראה הכולל רישיון הוראה לכלל גילאי בתי הספר, עד כיתה י"ב.

תואר ראשון בביולוגיה וסביבה מסוג זה מהווה הזדמנות מצוינת לכל מי שמרגיש זיקה מסוימת הן לתחום החינוך וההוראה והן לתחום הביולוגיה. האפשרות להוסיף תעודת הוראה לתואר מציעה הזדמנות לרכישת מקצוע ממשי ותחילת עבודה בעולם ההוראה, מיד עם סיום הלימודים.

למידע נוסף אודות תכניות הלימוד השונות הכנסו לאתר מכללת אורנים המובילה בתחום החינוך https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh