תואר ראשון בחינוך – כרטיס הכניסה למערכת החינוך

תואר ראשון בחינוך – כרטיס הכניסה למערכת החינוך

תואר ראשון בחינוך הוא הכרטיס הבטוח ביותר לעבודה בתוך מערכת החינוך. מורים מן המינן חייבים להיות בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה. כל המידע על הקריירה הכי בטוחה.

מה נדרש מן המורים ומבוגרי תואר ראשון בחינוך?

כל מי אשר מבינכם, אשר מעוניינים להיות מורים ולעסוק בתחום החינוך, עליכם לדעת כי מדובר אודות שליחות ואודות עבודה אשר מלאה בהמון סיפוק. חוץ מן הידע הרב אשר תעניקו לתלמידים שלכם, עליכם גם לפתח את היכולות ואת האישיות שלהם.

אין כל בני האדם מתאימים לעסוק בתחום ההוראה. המורים נדרשים להעניק את כל כולם, להיות בעל מוסר עבודה גבוה, מוסר אישי ולהבין היטב כיצד לתקשר עם תלמידים בכל סקלת הגילאים ואף עם מבוגרים. מקצוע ההוראה כרוך לא רק בעמידה מול התלמידים בכיתה, כי אם אף בהכנה של מערך שיעורים, עזרה לתלמידים מתקשים ובל נשכח – ניהול שיחות עם הורי התלמידים. מי שמצליח בעבודת ההוראה, קוצר סיפוק לאין ערוך.

מי שמעוניין להיות מורה, במידה והינו כבר בעל תואר אקדמי, יכול ללכת בכיוון של הסבה להוראה. במסלול הזה תלמדו את כל מה שקשור לפדגוגיה והוראה על מנת שבעלי התואר האקדמי יהפכו למורים. עוד אפשרויות לעסוק בהוראה הן ללמוד תואר ראשון בחינוך והוראה במסלול המלא עבור מי שחף מכל תואר. במסלול הזה קיימות המון התמחויות, כגון – הוראת מקצועות, כמו למשל – ערבית, אנגלית, מתמטיקה ופיזיקה, הוראה לבית הספר היסודי, חינוך לגיל הרך, הוראה למסגרות של החינוך המיוחד וכיוצא בזאת.

מה חשוב לדעת על הלימודים?

במשך לימודי התואר הסטודנטים לומדים אף קורסים בתחום החינוך, אף לומדים קורסים אשר קשורים למגמה הספציפית ואף עושים סטאז' בבית ספר,  על מנת שישתלבו בקלות במקצוע ההוראה. בתום לימודים אלו, יקבלו הסטודנטים תעודת הוראה. מורים, אשר סיימו לימודי תואר ראשון בחינוך, עשויים אף להמשיך ללימודי תואר שני שלמעט הרחבת הידע  והאופקים אף מעניק להם תוספת נכבדה במשכורת שלהם.

את מקצוע הוראה ניתן ללמוד אף על מנת לעסוק בהדרכה במסגרות חינוך שאינן פורמליות, כגון – מתנ"סים או חינוך מבוגרים. לימודי ההוראה מתאימים אף למי שעוסק במחלקות הדרכה בגופים גדולים. לימודי תואר ראשון בחינוך מומלץ לעשות באחת מן המכללות הגדולות, אשר מתמחות אך ורק בתחום החינוך.

למידע תוסף על לימודי תואר ראשון ושני בחינוך – לחץ כאן

צילום: canva

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh