תוכנית חדשנית תילחם בבריונות חברתית

תוכנית חדשנית תילחם בבריונות חברתית

חדש במערכת החינוך העירונית: תוכנית חדשנית המבוססת על מציאות מדומה תילחם בבריונות חברתית – כך נלחמים בחרם ובנידוי בקרב בני נוער: סדנא חדשנית תדגים לבני הנוער באמצעות מציאות מדומה כיצד זה מרגיש.

זוהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "בחרנו בדרך חדשנית ולא שגרתית על מנת לחשוף את בני הנוער לנושא , להמחיש להם את הנזקים של בריונות חברתית, לאפשר להם לדבר על זה ולא להתבייש לבקש סיוע. נמשיך לעשות חינוך לערכים ולמצוינות באופן פורץ דרך".

אגף החינוך ברחובות משיק תוכנית חדשנית המבוססת על מציאות מדומה openmind360

אשר תסייע להילחם בבריונות חברתית. התוכנית ביוזמת זהר בלום, מ"מ רה"ע ומחזיק תיק החינוך ואגף החינוך והנוער.

openmind360 היא פלטפורמה פורצת דרך המאפשרת לבני נוער לחוות דרך מציאות מדומה את המצבים המורכבים של חרם ונידוי ולהרגיש כאילו הם עצמם מתמודדים איתם. התלמידים במערכת החינוך העירונית ישתתפו בסדנאות המבוססות על אפליקציה במציאות מדומה  (virtual reality) אינטראקטיבית. במהלך הסדנה  התלמיד יוכל להזדהות, להקשיב, להיפתח ולדבר על רגשות, מצוקות, ואפשרויות פעולה.

התמודדויות אלו מוצגות באמצעות סיפורים שונים בסרטים המשתקפים דרך משקפי המציאות המדומה בסוגיות כמו שיימינג, חרם ועוד . במהלך הצפייה יכולים המתנסים להחליט מה יהיה המשך הסיפור ובכך כל אחד יוכל להרכיב לעצמו חוויה אישית בהתאם לתחושותיו. השימוש במשקפיים נעשה במסגרת של סדנאות מודרכות.

התכנית מיועדת לתלמידי בתי ספר על יסודיים- בכיתות ט'-י', במסגרות קטנות על מנת להשפיע ככל שניתן. בשלב ראשון יתחיל פיילוט במספר בתי ספר בעיר . גם המורים יעברו את הסדנא.

זוהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "בחרנו בדרך חדשנית ולא שגרתית על מנת לחשוף את בני הנוער לנושא , להמחיש להם את הנזקים של בריונות חברתית, לאפשר להם לדבר על זה ולא להתבייש לבקש עזרה. נמשיך לעשות חינוך לערכים ולמצוינות באופן פורץ דרך".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות: "בני הנוער קרובים לעולם הדיגיטל והטכנולוגיה . שאפנו למצוא עבורם אפליקציה שהם מכירים לטובת נושא רגיש וחשוב על מנת  להציע מגוון פתרונות לקשיים שהם חווים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh