תכנון מפעלי מזון – חשיבה אדריכלית פונקציונלית

תכנון מפעלי מזון – חשיבה אדריכלית פונקציונלית

הגידול במפעלי הייצור במדינת ישראל הוא תופעה מבורכת שמעודדת את התעשייה והכלכלה להשקיע יותר משאבים כלפי פנימה ולהפוך את ישראל למדינה יצרנית מוצלחת. יחד עם זאת, ככל שכמות המפעלים הולכת וגדלה כך גם עולה הביקוש לאנשי מקצוע שיודעים איך לבצע תהליכי תכנון מפעלי מזון ברמה ההנדסית המקצועית הגבוהה ביותר. ההקמה של מפעל מזון היא לא עניין של מה בכך, והיא דורשת תהליך תכנון, כך שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר על השלב החשוב הזה, אם אתם רוצים להנות ממפעל מוצלח למשך שנים ארוכות. איך נראה תהליך תכנון מפעלי מזון? ומה הם ארבעת השלבים הכי חשובים לאורך הדרך? בכתבה הבאה יצאנו לשמוע את המומחים הכי חשובים בתחום ולקבל קצת מידע.

ארבע נקודות מפתח בתהליך תכנון מפעלי מזון

תכנון מפעלי מזון הוא תהליך שבו חשוב לתת את הדעת על ארבעה שלבים מרכזיים:

  1. מיקום המפעל – יש הבדל בין מפעלים שפועלים במרכזי הערים, לבין מפעלים שפועלים באזור תעשיה. גם מבחינת השטח אבל גם מבחינת תהליכי ייצור נקיים ולא מזוהמים, צמצום רעשים, ומגבלת שעות העבודה, צריך להבטיח שהתכנון של המפעל עומד בכל הסטנדרטים המקובלים באזור בו אתם נמצאים מבחינה גיאוגרפית.
  2. פס הייצור – מפעל מזון שעוסק בייצור של מזון מסוג יחיד, הוא מפעל הרבה יותר פשוט עם תהליך תכנון יחסית בסיסי. לחילופין, מפעלי מזון שבהם יש כמה פס ייצור או שיש צורך לשנות את פס ייצור במהלך השנה, דורשים תכנון מפעלי מזון ברמה הרבה יותר מורכבת ועם חשיבה על מודולריות לאורך כל שלבי הדרך.
  3. שינוע – העברת סחורה ממקום למקום צריכה להתנהל בתנאים סניטריים מסוימים והיא מתחילה כבר בתוך המפעל. מבאס הייצור ועד למחסן הלוגיסטי, מהמחסן למשאיות. תהליך השינוי הוא תהליך שצריך לחשוב עליו גם ברמה ההנדסית ולוודא שהוא מייצר סדר פעולות הגיוני ששומר על המזון.
  4. אדפטציה – לאורך השנים המפעל שלכם יכול לשנות את המטרה שלו ואתם רוצים להבטיח שאתם מייצרים תנאים טובים להתאמה מחודשת של המטרה המרכזית של המפעל, בזכות תכנון מפעל בחשיבה הגיונית ומקצועית.

כשהמיומנות והיסודיות נפגשים – נוצרים מפעלים מדהימים

אנשי מקצוע תכנון מפעלים הוא תחום ההתמחות המרכזי שלהם, משקיעים את מירב המאמצים ואת כל הזמן שלהם בחשיבה על הפרטים הקטנים ובהסתכלות על הצרכים של המפעל כדי למצוא את הפתרונות הנכונים. תהליך העבודה הוא תהליך מאוד יסודי, שבו לכל אלמנט יש משמעות על ההצלחה שלכם ועל החיים של העובדים במפעל. ולכן אתם רוצים להיות מעורבים אבל גם לתת מקום לאנשי המקצוע להביע את עצמם ולהציע פתרונות שהם רואים בתור פתרונות רלוונטיים. רק כך, ההשקעה שלכם תשתלם וההצלחה שלכם תבוא לידי ביטוי כבר מהיום הראשון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh