תכנון פיננסי: 5 שיטות להתנהלות כלכלית נבונה

תכנון פיננסי: 5 שיטות להתנהלות כלכלית נבונה

רוב האנשים יודעים שכדאי לחסוך כסף. אבל כשזה מגיע למעשה, אנשים נוטים להתחלק לשני מחנות: לא מתכננים ומתכננים. אנשים שאינם מתכננים בדרך כלל חוסכים כאשר הם יכולים, אולי מכניסים סכום קטן לתוכנית פרישה במקום העבודה, בתקווה שהכול יסתדר בטווח הארוך.

מתכננים בדרך כלל יודעים בשביל מה הם חוסכים, כמה כסף הם צריכים להקצות לתכנון כלכלי עתידי, וכמה זמן ייקח להם להגיע ליעדים שלהם. אם אתם מסוג האנשים שלא נוטים לתכנן את עתידם הכלכלי, חשוב שתבינו שאינכם לבד.

אנשים רבים אינם מתכננים את עתידם

לאנשים רבים יש תוכנית כלכלית כתובה שיכולה לסייע להם בהתנהלות הכלכלית העתידית שלהם, אבל להרבה יותר אנשים אין מספיק כסף כדי להפוך תוכנית לברת ביצוע, אחרים מאמינים שהתנהלות כלכלית נבונה היא מורכבת מדי, או שהם מאמינים שאין להם את הזמן לפתח תוכנית מתאימה.

בעומס של חיי היומיום, תכנון של כל דבר יותר מכמה ימים מראש יכול להיראות כמו כאב ראש. זה טבעי לתהות: האם תכנון פיננסי באמת עוזר? כמובן שכן.

תוכנית פיננסית כתובה מגבירה את הביטחון

עם תוכנית פיננסית כתובה, ניתן להשיג יציבות כלכלית, לעומת העדר תוכנית שמגבירה את תחושת חוסר הוודאות לגבי העתיד. אנשים שמתכננים את עתידם הכלכלי מרגישים בטוחים מאוד ביכולתם להגיע ליעדים הפיננסיים שלהם, לעומת אנשים שאינם מתכננים.

קיום תוכנית פיננסית כתובה נותן לכם מטרה מדידה לעבוד לקראתה. מכיוון שאתם יכולים לעקוב אחר ההתקדמות שלכם, להפחית ספקות או אי ודאות לגבי ההחלטות שלכם ולבצע התאמות כדי לעזור להתגבר על מכשולים שעלולים לדרדר אתכם.

תוכנית פיננסית יכולה להזניק חיסכון, אפילו עם סכום כסף קטן

הסיבה הנפוצה ביותר שגורמת לאנשים להימנע מתוכנית כלכלית עתידית היא שהם מאמינים שאין להם מספיק כסף. זוהי תפיסה מוטעית. תכנון פיננסי, אפילו בצעדים קטנים, לא דורש סכומי כסף גדולים כדי להתחיל.

למעשה, לתכנון פיננסי עשויה להיות השפעה עמוקה על משקי בית בעלי הכנסה נמוכה בכך שהוא עוזר לאנשים לשפר את הרגלי החיסכון והתקציב שלהם. תוכנית כתובה עוזרת לחוסכים לתעדף את המטרות שלהם, וכפי שהוזכר קודם לכן, מספקת דרך לאמוד הצלחה.

תוכנית פיננסית יכולה לעזור לכם ליצור תיק השקעות

התוכנית הפיננסית שלכם יכולה לסייע לכם להבין מהן המטרות שלכם, כמה זמן יש לך כדי להגיע אליהן וכמה נוח לך עם סיכונים. לאחר שתהיה לכם תוכנית ברורה, תוכלו להבין את האופן בו ניתן להשיג כל יעד בנפרד.

זה יכלול גם חיסכון – הקצאת כסף שתזדקקו לו לטווח הקצר או למקרי חירום – וגם השקעה, שהיא הפרשה של כסף שתזדקקו לו לטווח הארוך, ובאופן אידיאלי יכול לגדול. ועם התוכנית הפיננסית שלכם שמאפשרת לכם להתנהל נכון, תוכלו לקבל החלטות השקעה טובות ומתחשבות במקום להתנהל ללא תחושת כיוון ורק לקוות לטוב.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh