תכנית לניהול בטיחות

תכנית לניהול בטיחות

מהי תכנית לניהול בטיחות? מה מטרתה של תכנית לניהול בטיחות? מה כוללת תכנית לניהול הבטיחות?

מדי שנה נפגעים בישראל עשרות עובדים במהלך עבודתם. על מנת לשנות את המציאות הכואבת בה משלמים עובדים רבים ומשפחותיהם מחיר בריאותי ונפשי כבד, נכתבו תקנות אשר דורשות ניהול שיטתי ומסודר של כל נושאי הבטיחות והבריאות במקומות העבודה השונים. מטרתן של התקנות היא להביא להפחתת סיכונים ולקיום דרישות הבטיחות. על פי התקנות לניהול בטיחות, על המחזיק במקום העבודה חלה האחריות למילוי הוראות תקנות אלו. התקנות גם מחייבות את המעסיק לבנות תכנית לניהול הבטיחות בעבודה.

מהי תוכנית לניהול הבטיחות

תוכנית בטיחות סוקרת את המידע על מקום עבודה מסוים – ארגון, מוסד או מפעל – בנוגע לניהול הבטיחות והבריאות התעסוקתית של העובדים בו. התכנית מגדירה פעולות ניהוליות ומקצועיות המחויבות בחוק, הנדרשות מהמעסיקים לצורך הניהול הבטיחותי של המשימות והתהליכים בתעשייה, בענף הבנייה ובענפים אחרים, החל מהגדרת מדיניות הבטיחות במקום העבודה ועד לבקרת כל הסיכונים בו.

מטרת תכנית הבטיחות

מטרתה של תכנית הבטיחות היא לקבוע קיומה של תכנית שיטתית, פרואקטיבית לניהול הבטיחות במקום העבודה, ולהקנות רמת בטיחות רצויה במקום העבודה. את תכנית הבטיחות כותב ממונה בטיחות בעל אישור כשירות בתוקף שהוסמך על ידי משרד העבודה להכין תכנית לניהול בטיחות. התכנית נכתבת בהתאם לאופי הפעילות במקום העבודה הספציפי, ועיקרה ניהול הסיכונים במקום. חובת המעסיק לעדכן את התכנית לפחות אחת לשנה, בכפוף לשינויים המתקיימים בארגון או לשינויים בתהליכי העבודה (קליטת מכונות חדשות, אתר בנייה ועוד). בלב כל תכנית בטיחות נמצא סקר סיכונים הנערך עבור הארגון, ומטרתו לנתח את הסיכונים הקיימים או העתידיים במקום העבודה ובכך למנוע תאונות עבודה או מחלות מקצוע עתידיות.

ליאור בטיחות – מקצוענים בהכנת תכניות בטיחות

חברת ליאור בטיחות מתמחה במתן שירותי ייעוץ והדרכה בכל תחומי הבטיחות בעבודה. לחברה ממוני בטיחות מוסמכים בתחומי בטיחות שונים (אתרי בנייה, בטיחות באש, בטיחות בחומרים מסוכנים ועוד), המתמחים בהכנת תכניות לניהול בטיחות במקומות עבודה. אנשי המקצוע המובילים, מלווים מעסיקים במאות ארגונים, מוסדות ומפעלים בכל רחבי הארץ וכותבים עבורם תכניות בטיחות מקיפות, מפורטות ומקצועיות בהתאם למקום העבודה ואופיו, וזאת לצורך שמירה על סביבת עבודה בטוחה ובריאה. זקוקים לתכנית ניהול בטיחות? זה הזמן ליצור קשר עם המומחים של ליאור בטיחות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh