תקלות נפוצות בניאגרה סמויה ודרכי טיפול

תקלות נפוצות בניאגרה סמויה ודרכי טיפול

ניאגרה סמויה הפכה לסטנדרט כמעט קבוע בבתים חדשים או בהזמנה של שיפוץ. היא מעניקה חזות נקיה, יפה ומודרנית לחדרי רחצה ולחדרי שירותים. אולם, גם היא איננה חפה מפני תקלות. נסביר על התקלות הנפוצות, מתי ניתן לטפל לבד ומתי כדאי להזמין בעל מקצוע בשביל לא להסתבך.

תקלה ושמה נזילה

תקלה מאוד נפוצה שצצה בניאגרה הסמויה הינה היווצרות של נזילות. לרוב, לא מדובר בבעיה חמורה ואין צורך למהר ולפרק את כל המכלול בכדי להחליף. עם הזמן, הגומיות והאטמים השונים שבתוך המיכל נסדקים, מתעוותים או זזים במקצת. בכל המקרים הללו, די בכך שמחליפים את הגומיות בכדי לשים סוף לנזילות. שימו לב שיש שני אטמים עיקריים, אחד מהם סמוך למצוף והשני, אטם הפעמון. ניתן להחליף את שניהם או אחד מהם, לפי הצורך. רק במידה והבעיה נוצרת בגלל שבירה או סדק והחלפת האטמים והגומיות איננה עוזרת, מזמינים איש מקצוע (אינסטלטור), לצורך החלפה.

איך להתמודד עם אבנית?

המים בישראל נקראים מים קשים. משמעות הדבר היא שעם הזמן נוצרת אבנית. לעיתים, ניתן לזהות נזילה מכיוון המצוף ושום החלפת אטם לא עוזרת. הדבר עשוי ללמד על היווצרות אבנית. ניתן לנסות לכוון את המצוף מחדש אולם אם ניכר שיש הרבה אבנית, יתכן שיהיה צריך להחליף את המצוף.
לרוב, תיקון ניאגרה סמויה מהסוג הזה נעשה על ידי איש מקצוע. טיפ לעתיד – ניתן להתקין מסנן אבנית, הוא מונע היווצרות אבנית בעתיד בכל מערכת המים הביתית. חשוב לשים לב שאבנית יכולה לפגוע גם במרכיבים אחרים של הניאגרה, למשל בכפתורי או ידיות הדחת המים. במידה ולא ניתן לנקות את האבנית בשל קושי בגישה או מסיבה אחרת, יהיה צורך להחליף את המרכיב הנדרש (שיכול לכלול גם אטם או חלקים אחרים).

מתי מומלץ להזמין איש מקצוע?

רבים חוששים מהתקנה של ניאגרה סמויה, מחשש שאם יתגלה קלקול יהיה צורך לפרק או לשבור קרמיקות וקירות. לאמיתו של דבר, מעטים המקרים שצעד כה דרמטי יהיה הכרחי. יחד עם זאת, אופן הבניה של סוג זה של מיכל הדחה ומנגנון נלווה הופכים את הניאגרה ליותר מורכבת לתיקון. פעולת המנגנון איננה מורכבת יותר מאשר בניאגרה רגילה אולם בכל זאת, איש מקצועי ייטיב לבצע את התיקון במצבים מסוימים. נסביר מדוע.

תיקון של ניאגרות סמויות עשוי להיות מסובך יותר מתיקון של דגמים ותיקים יותר, בעיקר מסיבה של גישה. כאשר המיכל והמכלולים השונים לא נראים לעין בקלות והגישה אליהם מצריכה תמרון, אין ספק כי לבעל מקצוע יש יתרון משמעותי. הוא יוכל לבצע את התיקון מהר יחסית ובעיקר – מבלי לגרום לנזק נוסף או קלקול, אגב התיקון. אנשים רבים שניסו לתקן בעצמכם אפילו קלקול קטן גרמו מבלי משים לשבירה של חלק מהמנגנון. בכל מקרה של ספק, אם אינכם בטוחים מהי התקלה או איך לתקן, עדיף להזמין אינסטלטור העוסק בכך למחייתו, בכל יום ויום.

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh