תקציב 2021: יותר הוצאות לחינוך ורווחה

תקציב 2021: יותר הוצאות לחינוך ורווחה

תקציב עיריית רחובות לשנת 2021: מיליארד ומאה ושלושה עשר מיליון ש"ח יוצאים לדרך.

מועצת העיר צפויה לאשר הערב את התקציב העירוני לשנת 2021. בהתאם להצעת התקציב, היקף התקציב השנה יעמוד על  1,113,000,000 ₪, המשקף עליה של כ- 2.3% מתקציב 2020, שעמד על  1,087,900,000  ₪. הגידול בתקציב נובע מגידול בעיקר בתחומי החינוך והרווחה.  

ראש העיר, רחמים מלול: "פעלנו על מנת להכין את התקציב לשנה זו למרות אי וודאות, כדי להיות ערוכים על מנת להמשיך ולהעניק לתושבים את מלוא השירותים, כולל השירותים שנוספו עקב ההתמודדות עם הקורונה. אנו ממשיכים להגדיל את ההשקעה בחינוך בעיר כפי שעשינו תמיד, וכן ברווחה- בפרט בשנה זו. אנו מציגים תקציב מאוזן ואחראי שמבטא את המחויבות שלנו לתושבים, יחד עם הצורך לשמור על מסגרת מאוזנת".

הערב תתכנס מועצת העיר לאישור תקציב עיריית רחובות לשנת 2021, אשר מסתכם בסך של 1,113,000,000 ₪, המשקף עליה של כ- 2.3% מתקציב 2020, שעמד על 1,087,900,000 ₪.

ראש העיר, רחמים מלול: "שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת בריאותית וכלכלית. בפנינו עמדו אתגרים רבים הנוגעים לבריאות התושבים ורווחתם, אכיפה והסברה והתמודדות עם המצב במגוון דרכים. עשינו כל מאמץ על מנת לעמוד בהם יחד עם המשך מתן שירות שוטף לתושבים, התאמת שירותים שונים ומתן מענה ופתרונות -למצב הקיים. השלכות שנת הקורונה מתבטאות בכך שהכנסות העירייה הצטמצמו והוצאות העירייה גדלו – אולם אנו לא חסכנו במאומה על מנת לספק לתושבים את השירותים להם הם ראויים".

על-פי הנתונים המשוערים של ביצוע התקציב בשנת 2020, גם שנת 2020 צפויה להסתיים באיזון תקציבי, למרות הפגיעה בהכנסות כתוצאה מההתמודדות עם נגיף הקורונה.

מנתוני משרד הפנים עולה כי העיר ממשיכה לגדול ולהתפתח, ומהווה עיר אטרקטיבית להגירה חיובית של זוגות צעירים לעיר. נכון לסוף שנת 2020 אוכלוסיית העיר מונה 156,467 נפש, המשקפת גידול של כ- 2500 איש לעומת אשתקד.

במסגרת הגידול בתקציב עיריית רחובות לשנת 2021, נרשם גידול בהוצאות בתקציבים המיועדים לתחומי החינוך והרווחה.

בתקציב שנת 2021 נלקחו בחשבון הכנסות העירייה המחולקות בין הכנסות עצמיות בהיקף של 63% והכנסות מתקציבי הממשלה השונים בהיקף של כ-37%.

‏הכנסות העירייה העצמיות כוללות הכנסות מארנונה בשיעור של כ43%, הכנסות מתקציבי משרד החינוך (26%) משרד הרווחה (9%) , משרדי ממשלה אחרים וממקורות נוספים.

הכנסות העירייה מקרנות הפיתוח לשנת 2020 מסתכמות בכ- 194 מיליון ₪.

כ- 153 מיליון ש"ח מתוכם הושקעו בשנה החולפת בחידוש תשתיות ברחבי העיר, בשיפור חזות העיר, גנים ונוף, מוסדות חינוך ומבני ציבור, תשתיות ניקוז, שיפוצי קיץ במוסדות חינוך, חידוש כבישים ומדרכות וסלילתם ועוד.

ראש העיר, רחמים מלול מוסיף לגבי התקציב ואומר כי"פעלנו על מנת להכין את התקציב לשנה זו למרות אי וודאות, כדי להיות ערוכים תקציבית ומקצועית על מנת להמשיך ולהעניק לתושבים את מלוא השירותים, כולל השירותים שנוספו עקב ההתמודדות עם הקורונה. אנו ממשיכים להגדיל את ההשקעה בחינוך בעיר כפי שעשינו תמיד, וכן ברווחה- בפרט בשנה זו . אנו מציגים תקציב מאוזן ואחראי שמבטא את המחויבות שלנו לתושבים, יחד עם הצורך לשמור על מסגרת מאוזנת".

חבר המועצה פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים: "חרף אתגרי הקורונה, הבאנו  תקציב ראוי המשקף את השירות לתושב תוך השקעה רבה בחינוך, תשתיות ורווחה. אני מודה לראש העיר, הגזברית וכל השותפים לגיבוש התקציב".

דורון מילברג, מנכ"ל העיריה: "בעקבות השנה הקשה ומלאת השינויים שעברנו בשל ההתמודדות עם נגיף הקורונה, בנינו תקציב נכון. התקציב שבנינו תואם את הצורך בהתפתחות שירותי העירייה לתושבים, לצד ההבנה שהקורונה תלווה אותנו גם בשנה הבאה, וצפויים שינויים כתוצאה מכך".

ראש העיר, רחמים מלול, הודה לחברות וחברי המועצה על פעילותם בשנה החולפת בתחומים שבהם פועלים במסגרת התיקים. כמו כן הודה למנכ"ל העירייה, דורון מילברג, לגזברית העירייה דניאלה ליבי ולמחזיק תיק הכספים חבר המועצה פנסח הומינר על פעילותם לגיבוש תקציב 2021, וכן הודה לכלל העובדים והמנהלים ולוועד העובדים על עבודתם המסורה במשך כל ימות השנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh