255,000 ₪ מלגות לסטודנטים תושבי העיר

255,000 ₪ מלגות לסטודנטים תושבי העיר

עיריית רחובות חילקה אמש 51 מלגות לסטודנטים בסך 5,000 ₪ באמצעות הפלטפורמה- מרכז הצעירים העירוני.

זו השנה השלישית בה עיריית רחובות  לוקחת חלק ב"מיזם שיתופי פעולה ומלגות עם מפעל הפיס". מיזם זה מאפשר ל- 200 סטודנטים תושבי העיר רחובות  להתנדב ולפעול כ- 120 שעות בקהילה תמורת מלגה על סך 10,000 ₪. שיתוף הפעולה מול מפעל הפיס הוא למעשה מימון של מחצית המלגה ע"י הרשות המקומית והשותפים השונים והחצי השני ע"י מפעל הפיס. מרכז צעירים הפלטפורמה,  מתכלל ומפעיל  יחד עם שותפים שונים את מערך המלגות העירוני הכולל בתוכו גם את המלגות של מפעל הפיס.

ביום ראשון  התכנס פורום מכובד בעיריית רחובות, יחד עם  51 סטודנטים תושבי העיר, שהגיעו לחלוקת המלגות. בערב נכחו מנכ"ל עירית רחובות מר דורון מילברג, מנכ"לית החברה העירונית יוספה חליבה, מנכ"לית עמותת חברים למסע הגב' טלי חייט, ומנהלת הפלטפורמה הגב' אורלי הלל.

הסטודנטים, מקבלי המלגות  פועלים  במסגרת 3 תוכניות שונות  המופעלות ע"י מרכז צעירים "הפלטפורמה".

"תוכנית מלגת אהרון", בשיתוף עמותת יד לילד המיוחד ועמותת חברים למסע, היא תוכנית בה הסטודנטים מלווים וחונכים ילדים עם צרכים מיוחדים במהלך השנה. מיכאל גדסי, סטודנט בתוכנית: " אני יודע שכולם חושבים שזה מאוד מורכב ללוות ילד עם צרכים מיוחדים, אני יכול לומר לכם, שאני מודה על כל רגע ורגע שאני בתוכנית. העוצמות שאני מקבל והכוחות שאני רואה, רק מוכחים עד כמה הכל אפשרי. זו תוכנית חשובה מאוד ותודה לכם".

תוכנית סלפ"י – היא תוכנית שפותחה בפלטפורמה ומופעלת הודות לתרומה המתקבלת ע"י זוג אנשים המבקשים להשאר אנונימים. במסגרת התוכנית, סטודנטים משמשים מנטורים ומלווים צעירים המשלימים 12 שנות לימוד באמצעות בגרויות. הסטודנט יונתן סילמגור סיפר: "התהליך שאנחנו כסטודנטים עוברים במהלך השנה הוא חווייה מעניינת. אמנם אנחנו המנטורים ואנחנו אלה שצריכים להיות שם עבור הצעירים, אך בפועל מתקיימת למידה הדדית. אני באופן אישי מרוויח בכל מפגש שיש לי עם צעיר או צעירה שנמצאים בתוכנית, ואני יודע שכל חבריי שנמצאים בתוכנית חולקים את אותן תחושות"

תוכנית המלגות החברתיות – בתוכנית זו סטודנטים יוזמים ומבצעים פרויקטים חברתיים למען צעירים בעיר. במהלך הערב הציגו הסטודנטים תשעה פרוייקטים: מועדון אנגלית, פיתוח קהילה לחיילים משוחררים בודדים, סדנת בריאות ותזונה נכונה, קורס  יזמות לבעלי עסקים, מסלסלים בשישי, תגלית לרחובותיים, חקלאות עירונית, סדנא לאומנות ויצירה ויריד יד שניה שהכנסותיו יתרמו לעמותת עמך.

טלי חייט מנכ"לית עמותת חברים למסע ציינה את עושר הפעילות שיש ברחובות לאוכלוסיית הצעירים והוקירה את שתופי הפעולה הנמשכים זו השנה השלישית.

אורלי הלל, מנהלת הפלטפורמה ציינה את פועלה של גב' אבישג דוד, כמתכללת את תחום המלגות, הודתה לכל הסטודנטים והזמינה אותם לקחת חלק בפעילויות המתקיימות במרכז הצעירים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh