המדריך השלם: כל הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בדרך לבחירת בית אבות איכותי

בית אבות הוא לפני הכול – בית. מקום שמטרתו לספק טיפול מיטבי לדייריו, ומקום המאכלס דיירים באחד המצבים הרגישים בחייהם הזקוקים לתמיכה נפשית ופיזית. בישראל קיימים בתי אבות רבות במגוון רמות, המתאימים לאוכלוסיות ולצרכים שונים – החל מדיירים שהם קשישים עצמאיים ועד דיירים סיעודיים ותשושי נפש. לפניכם פרמטרים לבחירת בית אבות שיאפשרו לכם לבחור מקום איכותי שיענה על כל צורך באופן הטוב ביותר.

כל מה שחשוב לבדוק בעת בחירת בית אבות איכותי

נוחות ומיקום – בצעו סיור רגלי באזור בו ממוקם בית האבות בכדי לגלות את אפשרויות הבילוי והפנאי המוצעות בו. כך למשל, אם אתם מחפשים בית אבות בחולון, בדקו האם קיימים באזור בתי קפה ואזורי קניות. בדקו האם מדובר בסביבה נעימה ומטופחת, בה נעים לטייל ברגל ולבלות גם כשבני המשפחה מגיעים לביקור או שמא מדובר באזור סואן ורועש. מומלץ לשים דגש גם על נוחות ההגעה למקום ולבחור באזור שיאפשר לכם להגיע אליו בכל זמן מבלי להיתקל בפקקים ארוכים או בבעיות חנייה וגישה.

התאמה לצרכי הקשיש – במקרים של דיירים הזקוקים לשירות אשפוז סיעודי, חשוב לבחור בבי אבות המאפשר השגחה סיעודית הכוללת רופא צמוד וכן צוות מטפלים המתמחה בגריאטריה לרבות אחות סיעודית צמודה במשך כל שעות היממה.

איכות בית האבות וצוות המטפלים – איכות בית אבות מושפעת משקלול של משתנים שונים בהם תזונה, רמת ניקיון במקום, כמה חדרים לכל דייר, האם יש צוות סיעודי והאם ניתנים במקום שירותים של רפואת חירום. בדקו מה הם השירותים שמתחייב להעניק כל מקום.

מחיר ועלויות

מחיר בית אבות מושפע באופן ישיר מאיכות המבנה והשירותים הניתנים בו. אם מדובר במבנה יוקרתי המציע לדייריו מגוון רחב של אפשרויות – אירועי העשרה, צוות רפואי צמוד, מזון איכותי ורמת תחזוקה מצוינת, הדבר יתבטא ברמת המחיר.

סקר שוק למחיר העלות –לאחר שמצאתם מספר מקומות אופציונליים, בקשו מכל מוסד הצעת מחיר מפורטת והשוו בין כלל ההצעות שקיבלתם. ביצוע ההשוואה יאפשר לכם לקבל מידע על המחיר הממוצע בשוק וכך להתמקח ולנסות להוריד את סכום העלות החודשית. יש לקחת בחשבון כי במקרים בהם מדובר בדיירים הזקוקים לשירות טיפול סיעודי המחיר לרוב יהיה גבוה יותר.

בתי אבות איכותיים באזור המרכז

להלן מדגם מייצג לבתי אבות איכותיים באזור המרכז אשר זכו לדירוג גבוה ונחשבים למומלצים על ידי חברת גולד פקטור.

בתי אבות איכותיים בפתח תקווה : בית אבות גיל עוז, סיעודית נוף המושבה, בית אבות נווה שלו.

בין בתי האבות המומלצים בחולון וסביבתה ניתן למנות את בית אבות ליצ'ק אזור הנחשב בית אבות מומלץ.
בתי אבות ברמת גן הנחשבים למומלצים: דיור תומך פנחס רוזן, בית אבות עירוני רמת גן, בית אבות גיל- עד.
בתי אבות בראשון לציון אשר זכו לדירוג גבוה: סיעודית אחוזת ראשונים, סיעודית עד 120 ראשון לציון.

קרדיט: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh