איתור נזילות מים – כיצד עושים זאת נכון ומדוע זה כל כך חשוב?

איתור נזילות מים – כיצד עושים זאת נכון ומדוע זה כל כך חשוב?

מקרים של רטיבות בפנים הבית או הדירה (דוגמת הופעתם של כתמי רטיבות על קירות החדר) ואף של נזילות וטפטופים של ממש אינם דבר נדיר כלל וכלל. בעשרות אחוזים ממשקי הבית מופיעות בעיות רטיבות במוקדם או במאוחר, כך שאין בכך שום דבר חריג או יוצא דופן. עם זאת, זה כן מצב המצריך התייחסות הולמת וטיפול מקצועי יעיל, אם רוצים למנוע מהבעיה מלהחמיר ולגרום נזקים משמעותיים יותר. על מנת להבין כי בכלל קיימת נזילת מים למבנה, כמו גם לאתר את מיקומה המדויק ולטפל בה בצורה מוצלחת, נדרשת בדיקת איתור נזילות מים מקצועית. כיצד זה נעשה ומדוע חשוב כל כך לדאוג לאתר נזילות מבעוד מועד?

כיצד מתבצע איתור נזילות מים מקצועי?

איתור נזילות מים מתבצע במסגרת בדיקה מקצועית הנערכת על ידי חברות איטום מקצועיות. זוהי בדיקה המצריכה ידע מקצועי בתחום, ניסיון רב וגם שימוש בכמה אמצעים טכנולוגיים ייעודיים המשמשים ספציפית לבדיקות שכאלו. בין האמצעים הטכנולוגיים הללו ניתן למנות, למשל, מצלמה תרמית אשר קולטת את מידת החום המדויקת השוררת בכל נקודה ונקודה בקירות המבנה וכך יכולה לאתר נקודות נסתרות מאחורי הקירות בהן עוברים וחודרים מים. זוהי דרך יעילה ובלתי פולשנית לאיתור נזילות מים במבנים, המאפשרת לחסוך קידוחים מסורבלים ומלכלכים בקירות לצורך בדיקה המבוססת בעיקרון על ניסוי וטעייה.

כמובן שגם הידע המקצועי והניסיון האישי בתחום מצריכים עבודה עם אנשי מקצוע מטעם חברת איטום, המתמחים באיתור נזילות מים ועושים זאת כבר שנים. האופן בו מים "מתנהגים" והדרך בה הם עוברים בדרך כלל בתוך קירות ומבנים – כל אלו הם דברים שניתן ללמוד בצורה מקצועית, ואת הידע והניסיון הללו ניתן למצוא כאמור בחברות איטום מקצועיות. לכן שווה לשכור חברה שכזו לביצוע הבדיקה במקום לנסות לחסוך מעט כסף ולקבל אבחון שגוי וטיפול בבעיה אשר יהיה בלתי מספק בטווח הארוך.

מלבד לשימוש במצלמה תרמית מבצעים אנשי איטום מקצועיים סדרה נוספת של בדיקות, כולל סקירה מדוקדקת של אזורים ונקודות בעלות פוטנציאל להיות בעייתיות מבחינת חדירת מים, כמו גם ביצוע בדיקות נוספות של מערכת איטום הגג והקירות החיצוניים.

חשוב ביותר לטפל בזמן

איתור נזילות מים המאפשר לבצע את התיקונים הנדרשים במערכת האיטום של המבנה מהווה פעולה שחשוב ביותר לבצע מבעוד מועד, בשנייה הראשונה בה חושדים בבעיה של חדירת מים. בנוסף, מומלץ לבצע בדיקה זו באופן תקופתי, גם אם אינכם חושדים בבעיית איטום קיימת.

זאת מכיוון שאיתור מוקדם של נזילות וכו' יכול לחסוך לכם המון כסף, זמן, עבודה ועגמת נפש. גילוי מאוחר של חדירת מים למבנה עשוי להצריך תיקון של נזקים עמוקים ומצטברים בפנים הקירות, החלפה מלאה של כל מערכת האיטום של המבנה ועוד…

למידע נוסף הכנסו לאתר איטום פז בכתובת https://itumpaz.co.il/

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh