מכונית עירונית שכיף לנהוג בה וגם להיט מכירות: מאזדה 2

מכונית עירונית שכיף לנהוג בה וגם להיט מכירות: מאזדה 2

היא קטנה, זריזה, חזקה ואהובה במיוחד על נהגי ישראל. מה הופך את המאזדה 2 – גם בשוק המשומשות – לאחת המכוניות האהובות בישראל?

יוני אביב, תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz

זה לא פשוט לשמור על מצוינות לאורך זמן. הטבע האנושי שבשנים האחרונות מאמץ יותר בקלות טרנדים מתחלפים והנטייה של רבים כל כך להתמסר לטכנולוגיות חדשות, ממחישים עד כמה זה קשה להצטיין לאורך זמן. מצד שני, מספיק לבחון את ההצלחה בישראל של מאזדה 2 – הסופר מיני הפופולרית והכבר לא ממש צעירה של היצרנית היפנית – כדי להפנים שזה אולי קשה, אבל אפשרי.

אהובה במיוחד, חדשה או חדשה פחות

בתחילת 2024 פורסמה טבלת המסירות של רכבים חדשים בישראל לאורך השנה החולפת. לצד כמה תופעות צפויות כמו התחזקות החדירה של רכבים חשמליים לגמרי לכבישי ארצנו, בדגש על כמה יצרניות סיניות חדשות לגמרי, חיכתה לקוראים גם הפתעה קטנה בטבלת המכירות של קטגוריית הסופר מיני. כן, החשודות המיידות כמו קיה נירו, יונדאי i20 וסיאט איביזה כיכבו שם כמו תמיד, אבל מעל כולן ניצבה לה המלכה הבלתי מעורערת של התחום: המאזדה 2.

מסתבר שלא פחות מ-5,302 יחידות של מאזדה 2 נמכרו בשנת 2023, מה שמציב אותה בראש הקטגוריה, וגם מסדר לה כניסה למקום העשירי בטבלת המכירות הכללית, של כל הדגמים מכל הקטגוריות שנמכרו בישראל באותה שנה.

על פניו, זאת לא אמורה להיות הפתעה מרעישה מדי. ה-2 של מאזדה מסתובבת בינינו כבר מאז 2014, עשרות אלפי ישראלים כבר יצאו עם אחת כזאת מאולמות התצוגה, ועשרות אלפים נוספים רכשו כזאת בשוק המשומשות. נכון, היפנים הקפידו לבצע מספר מתיחות פנים לדגם הזה בשנים האחרונות, מה שהתבטא בעיקר בלוק מעט יותר מעודכן ובמידות שהתעדכנו סנטימטר לפה או לשם, אבל בגדול – מדובר באותו הדגם הוותיק והטוב.

מה סוד הקסם של מאזדה 2?

אז מה בדיוק עומד מאחורי האמון המוחלט שכל כך הרבה נהגים בישראל רוחשים למאזדה 2? ובכן, מדובר כנראה בשילוב של כמה גורמים. בתור התחלה צריך להזכיר שה-2 נחשבת למכונית שמגיעה "מבית טוב". מאזדה הפכה בשלוש העשורים האחרונים לאחד ממותגי הרכב הנמכרים והאהובים בישראל, בזכות שילוב של אמינות, רמת סחירות טובה מאוד, ויכולת מוכחת לספק תמורה גבוהה לכסף.

מעבר לכך, זאת סופר מיני שמצליחה להיראות ספורטיבית, שמתאפיינת בסביבת נהג עתירת אבזור מהסוג והרמה שנדיר מאוד למצוא במכוניות מהקטגוריה הזאת, ושיש לה הרבה למכור גם בכל מה שקשור לביצועי כביש. בזכות מנוע בנפח 1.5 ליטר שיודע לייצר 116 כוחות סוס, ותיבת הילוכים אוטומטית קלאסית בת 6 הילוכים, ה-2 מצליחה לספק כוח מתפרץ מחוץ לעיר, אבל גם זריזות ונמרצות בסביבה אורבנית.

כל הסיבות האלו, ביחד עם העובדה שהדגם מאז שהושק לראשונה לפני עשור, מצליח לשמור על יתרונותיו הבולטים – הופכות אותו ללהיט גם בשוק המשומשות. מאזדה 2 יד 2  היא אחת המכוניות הפופולריות ביותר צעירים, משפחות קטנות או זוגות מבוגרים יותר, מה שמסביר למה קשה כל כך לשים את הידיים על אחת כזאת.

לסיכום

למרות הפופולריות ההולכת וגואה של רכבי פנאי שטח, מכוניות חשמליות לגמרי ושאר טרנדים מוטוריים שהתקבעו חזק בשנים האחרונות, המאזדה 2 ממשיכה להיות להיט מכירות שכיף לנהוג בה בעיר ומחוצה לה. לפי טבלאות המכירה של העשור האחרון, ושל השנתיים האחרונות בפרט – לא נראה שהסיפור הזה הולך להשתנות.


*
הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מימון ישיר אינה אחראית לטיב הרכב או לתקינות הרכב שיירכש על ידי הלקוח. מספר רישיון 54414.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh