ראש העיר בביקור בעיר ביסטריצה שברומניה

ראש העיר בביקור בעיר ביסטריצה שברומניה

משלחת מרחובות בראשותו של ראש העיר מקיימת ביקור בעיר ביסטריצה שברומניה.

השבוע יצאו ראש העיר, רחמים מלול ורעייתו, זהבה מלול, בראש משלחת מצומצמת לביקור גומלין בעיר התאומה ביסטריצה שברומניה. הביקור מתקיים כחלק מכינון מערכת יחסים של ערים תאומות, החלפת רעיונות, חינוך תרבות וכיו"ב. יחד עם ראש העיר ורעייתו משתתפים במשלחת גם חברת המועצה ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, ד"ר רוני באום, ומייסדי הקשר עם העיר ביסטריצה, עו"ד אילן ליבוביץ ומשה בש.

אנשי המשלחת התארחו בלשכתו של ראש העיר ביסטריצה, אובדיו קרצו, ופגשו את חברי מועצת העיר. במהלך הפגישה נחתם הסכם גומלין לשיתוף בין הערים, הוחלט על חילוף משלחות נוער, קידום קשרים בתחומי התרבות והספורט, חיבור עם קריית החינוך למדעים ועוד. בהמשך השתתפה המשלחת מרחובות בטקסים לזכר יהודי ביסטריצה שנרצחו במהלך השואה בחזית בית הכנסת בביסטריצה, בסמוך לאנדרטה השואה בכניסה לגטו בביסטריצה, ובלוח הקיר לזכר השואה בתחנת הרכבת ממנה נשלחו היהודים לאושוויץ , ביוני 1944.

במהלך טקס חגיגי שהתקיים באולם מועצת העיר ביסטריצה, הודה ראש העיר למארחים על קבלת הפנים החמה ועל המאמצים הנעשים על ידי עיריית ביסטריצה לשימור המורשת היהודית בעיר. ראש העיר הדגיש את חשיבות מערכת החינוך והציע כי הצעד הראשון במערכת היחסים בין שתי הערים יהיה ביצירת קשרים אישיים ואקדמיים בין קרית החינוך למדעים ברחובות לתיכון המקביל בביסטריצה. ראש העיר אף ציין כי עיריית רחובות תבדוק אפשרות לממן מלגת לימודים לסטודנט מביסטריצה שיגיע לשנת לימודים במכון ויצמן.

העיר התאומה ביסטריצה היא עיר פורחת כלכלית עם אחוזי אבטלה נמוכים ומפעלי תעשיה מהגדולים ברומניה. העיר משופעת בבתי ספר שחלקם נחשבים למצטיינים בכל רומניה. בעיר גם פועלת שלוחה  רבת זרועות של אוניברסיטת קלוז' ( Cluj) ומוסדות אקדמיים עצמאיים. עיריית ביסטריצה לקחה חלק משמעותי בחידוש בית הכנסת בעיר, ועל כך ראש העיריה, אובידיו קרצו, הוכרז ידיד הקהילה של כל יהודי רומניה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh