ערכות לגילוי סמי האונס חולקו בסילבסטר

ערכות לגילוי סמי האונס חולקו בסילבסטר

בסוף השבוע שעבר, בעת חגיגות השנה האזרחית החדשה, חילקה הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול ומשטרת ישראל, באמצעות מתנדבי המשטרה, ערכות לגילוי סם האונס באזור מתחם הפאבים בפארק המדע וברחוב הרצל.

דוד מנצור, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול: "הערכה החדשה לגילוי סם האונס מורכבת מקרטון קשיח, שעל גביו מונחים מעין משטחי זיהוי מיוחדים. בכדי לזהות אם המשקה מכיל סם אונס, יש לטפטף מעט ממנו על המשטחים הללו ובמידה ומופיע על גבי המשטח כתם כחול – אזי הוחדר סם למשקה. סם האונס(GHB)  הוא סם הגורם לטשטוש, ערפול ההכרה ולירידה בזיכרון. בתום השפעתו הקורבנות חוזרים להכרה מלאה, אך ברוב המוחלט של המקרים הם אינם זוכרים את שארע.

הדרך הנפוצה ביותר לעשות שימוש בסם היא החדרתו לכוס משקה של הקורבן הפוטנציאלי. הסם קשה במיוחד לאיתור משום שהוא חסר טעם וריח ולכן לא משנה את טעמו של המשקה. הוא יוצא ממחזור הדם לאחר 8 שעות, ולאחר כחצי יממה כלל לא ניתן לאתר שרידים שלו בגוף הקורבן. לכן, ההמלצה למי שחושב שנפל קורבן לשימוש בסם לפנות באופן המהיר ביותר לבית החולים".

מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול ברחובות וצוות העובדים מזמינים את התושבים להסתייע בשירותיהם בתחומי המניעה, ההסברה והטיפול בטלפון 08-9492821.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh