מלול נפגש עם רמ״ט הדיור במשרד הבינוי והשיכון על הפרק: התחדשות עירונית

מלול נפגש עם רמ״ט הדיור במשרד הבינוי והשיכון על הפרק: התחדשות עירונית

לפני מספר ימים התקיימה פגישת עבודה בלשכת ראש העיר, רחמים מלול, בנושא התחדשות עירונית והגדלת היצע יחידות הדיור בעיר. בישיבה השתתפו ראש מטה הדיור הלאומי במשרד הבינוי והשיכון, אביגדור יצחקי, ואנשי משרדו, סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל, חבר המועצה והממונה על תיק התחדשות עירונית ותמ"א 38, עו"ד אמיר ירון, מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, מהנדסת העיר, דלית הראל, מנהל אגף תכנון ורישוי, אדר' שגיא תמרי, מנכ"ל ה.ל.ר, גיא עדו, מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי, עינת גנון וראש צוות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מיכל לשם.

ראש מטה הדיור הלאומי במשרד הבינוי והשיכון, אביגדור יצחקי, הציג בפני הנוכחים את פעילות משרדו והיעדים אותם הציבו בפניהם. לדבריו, "הדרך היחידה להוריד את מחירי הדיור היא לאפשר למערכת הפרטית לייצר מספיק דירות. עשינו צעד גדול בתחום הזה, כבר ב-2015 הגענו למצב שייצרנו כ-100,000 דירות, השנה הגענו כבר ל-111,000. השנה אנחנו פונים להתחדשות העירונית, מדובר בפרויקט חשוב מאד בהיבט החברתי והתכנוני. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו אנו מקיימים הליכי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות בישראל. קיבלנו החלטה שהרשויות הן אלה שתנהלנה את הנושא. אנו לומדים את הצרכים של העיר, שומעים את הדעות השונות. רחובות היא עיר ותיקה בעלת הרבה מבנים ותיקים, לצד תעשייה, הייטק ומדע. הפוטנציאל להתחדשות עירונית בה הוא גדול מאד מכיוון שניתן לקלוט בה עוד המון תושבים".

מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי, עינת גנון, התייחסה לפרויקטים הרבים המתקיימים ברחובות: "אנו מקיימים שיתופי פעולה רבים וראויים לציון יחד עם עיריית רחובות. מעבר לפרויקט הדגל שמקודם בשכונת קריית משה, אנו מקדמים תכניות גדולות נוספות. בשכונת קריית משה מתקיימות פעולות של שיתוף הציבור שאני לא מכירה ממקומות אחרים, בטח שלא בהיקף כזה. יש צוותים שעובדים בשכונה, הכשרות לפעילים ותיקים ואף תוקם מנהלת, זה פרויקט דגל חשוב מאד מבחינתי. בנוסף, המשרד מתקצב תכנית ענקית נוספת להתחדשות עירונית במרכז העיר ובשכונות נוספות ברחובות".

לאחר דברי הפתיחה, הציג ראש העיר, רחמים מלול, את בעיית העתודות ליח"ד בעיר ודיבר על הקשיים והחסמים מצד משרדי ממשלה ובעיקר מצד הוועדה מחוזית. כמו כן ברך על תכניות הפינוי–בינוי המתקדמות בצורה משמעותית, בעיקר בשכונת קריית משה, ושיבח את שיתוף הפעולה בנושא זה עם עינת גנון, מנהלת האגף להתחדשות עירונית במשרד השיכון. ראש העיר ציין, שכדי לקדם תכניות פינוי-בינוי בעיר, שיוצרות אלפי יחידות דיור, יש צורך חיוני לחתום על הסכמי גג מול משרד האוצר, על מנת לפתח תשתיות ראויות ולהקים מבני ציבור וחינוך לרווחת האוכלוסייה שתתווסף.

בסיום דבריו ביקש ראש העיר מאביגדור יצחקי לבצע פעולות להסדרת פעילות תקינה אל מול הוועדה המחוזית, להתיר חסמים בירוקרטיים ולאשר תכניות שתקועות או שסורבו על ידי הוועדה המחוזית. יצחקי הודה לראש העיר על הסקירה והבטיח כי הוא יפעל לשיפור היחסים בין העיריה לוועדה המחוזית. בסיום פגישת העבודה, שיבח ראש העיר את מנהלת האגף להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, עינת גנון, ואמר כי: "עינת גנון היא יקירת העיר רחובות. שיתוף הפעולה עמה הוא מצוין, ובתקופתה יוצאים לדרך פרויקטי ענק שיהפכו את העיר למטרופולין מוביל לאחר שנים של קיפאון, תודה רבה על פועלך".

תכשיטי דניאל - לרגל השיפוץ, כל החנות ב- 1+1 | הזול מבינהם | ט.ל.ח

תכשיטי דניאל – לרגל השיפוץ, כל החנות ב- 1+1 | הזול מבינהם | ט.ל.ח

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh