סערת הועד בעירייה

סערת הועד בעירייה

עיריית רחובות סוערת וגועשת, ועד העובדים נגד מנכ״ל העירייה וראש העיר. מכתב חריף שהוציא יו״ר ועד העובדים לתושבי רחובות בו הוא מפרט את מצוקת עובדי העירייה עם ציטוטים שלא נשמעו עד היום, עיריית רחובות הגיבה אף היא בחומרה. כנסו וספרו לנו מה אתם חושבים.

כשהעירייה עושה הסכם עם תושב היא מצפה שהוא יכבד אותו ,אבל אם העירייה חותמת הסכם עם ועד העובדים למען התושבים על הגדלת התקנים ולא מכבדת אותו אז יש כאן מוסר בעייתיב-18 לספטמבר לאחר סכסוך העבודה הקודם , נחתם הסכם בין העירייה לבין הוועד שהסעיף הראשון שלו היה "עיריית רחובות תשכור שרותי יעוץ של חברה חיצונית לשם בחינת פיתוח המשאב האנושי והתאמתו לגידול, לצרכים וההתפתחויות האורבניות עד לשנת 2025 של העיר רחובות הכל בהתאמה לתוכנית ההנדסית המאושרת ע"י רשות התכנון".

בנוסף לכך ההסכם כולל בין היתר: הוספת תקנים במחלקת פינוי האשפה וקליטת העובדים הסוציאלים בהתאם לחוק. הגיע הזמן שתושבי רחובות יבינו שזורים חול בעיניהםהגיע הזמן שהתושבים יבינו את הסיפור שמנסים להסתיר מהםהפופולריות של ראש העיריה רחמים מלול נסקה בבחירות האחרונות בין היתר בגלל תנופת הבנייה שעברה על העיר. .בשנים האחרונות נוספו שכונות חדשות כמו: רחובות ההולנדיתרחובות המדע, רחובותי, רחובות החדשה, צרפתי על הפארק ,רחובות הצעירה,חצרות המושבה,נאות כרמים ועוד

ראש העיר הצטלם עם הטרקטורים והמנופים והעלה פוסטים בפייסבוק ובתקשורת, אבל דבר אחד הוא שכחשצריך גם לטפל בשכונות הללושכונות חדשות נבנו, אלפי תושבים נוספו לעיר, אבל מצבת כוח האדם של עובדי העירייה האמורים לתת שירות לתושבים לא השתנתה בהתאםמצבת הגנים עלתה מ-80 למעל 300 והציפיות והצרכים של התושבים רק עולה ובצדקעובדי העירייה קורסים תחת העומס ולא יכולים לעמוד בפרץ ולתת את השירות הנדרש לתושבים. נוצרו מצבים אבסורדים כמו לדוג' שברחובות ההולנדית המונה כ– 10,000 תושבים יש עובד נקיון אחד לכל השכונה!

צוות פינוי האשפה המונה 80 עובדים אמור לפנות 45,103 פחים ברחבי העיר!! גם עובדים מסורים וחרוצים ככל שיהיו לא מסוגלים לעמוד בכמות כזו של עבודה.  עובדי העירייה הם תושבים בעצמם והם קשובים לתושבים ולמצוקות ולתלונות שלהם ואי לכך אני וועד העובדים מבקשים שוב ושוב להגדיל את מצבת עובדי התברואה, אך נופלים על אוזניים ערלותלצערנו , ראש העיר שנבחר על ידי הציבור לנהל את העיר אינו ממלא את תפקידו ואת התחייבותו לבוחריו ומפקיר את התושבים בידיו של מנכ"ל העירייה דורון מילברג שאינו תושב העיר, אינו נבחר ציבור וזעקות התושבים הן ממנו והלאה.

הציבור צריך להבין את סדרי העדיפויות של מר מילברג שלמעשה מנהל את העיר בפועלהוא מאמין "בלחם ושעשועים" הוא משקיע מיליונים רבים בפסטיבלי אוכל, פסלים חיים ומשלם סכומי עתק לאמנים שונים.

על פניו זה מצוין וחשוב להשקיע בתרבות , אך מילברג שהגיע מעיר עתירת תקציב כמו ראשון לציון למעשה "גוזל" את הכסף מתקציב הנקיון ,התברואה ועובדים שתפקידם לתת שירותים לתושבים.

מילברג בסופו של יום עוסק ביחסי ציבור. הוא מבין שתמונה של שכונה נקייה אי אפשר להעלות לפייסבוק , אבל תמונה של ראש העיר עם זמר מפורסם אפשר להעלות לפייסבוק ולשלוח לתקשורת ולהתהדר "שעושים למען התושבים".

אנחנו זועקים את זעקת התושבים שלא תמיד מבינים שמאות האלפים שמושקעים בזיקוקים ונשרפים אחרי 5 דקות הם על חשבון פחים מלאים, רחובות מלוכלכים, בעיות ובעיות תברואתיות בגנים.

הנהלת העירייה זורה חול בעיני הציבור ומציגה אותנו כסחטנים שמנסים לשפר את מצבם על גב הציבור , אבל האמת היא בדיוק הפוכה מנכ"ל העירייה ועושי דברו לוקחים את תושבי בעיר כבני ערובה במאבקם בעובדי כפיים שבסך הכל מבקשים להתאים את מצבת העובדים לקצב ההתפתחות של העיר.

התושבים שחתמו על העצומה נגד מצב הנקיון בעיר צריכים להצטרף למאבק שלנו ולתמוך בנו. ביחד נבהיר למנכ"ל העירייה את סדרי העדיפויות – קודם כל רחובות נקיים,גנים נקיים ומטופחים ופחים מפונים ורק אחר כך לחם ושעשועים.

לתושבי העיר מגיע שירות מצוין ועיר נקייה ולכן הם צרכים להצטרף למאבקנו ולתת לנו גיבוי מול הנהלת העיר.

הגשנו תוכניות עבודה מסודרות לכל האגפים והאבסורד הגדול הוא שהדרישה לתכנון עתידי מקצועי והתאמת מצבת כח האדם לדרישות התושבים הם דברים שמנכ"ל העירייה צריך לדרוש ולא העובדים.

אנחנו קוראים לראש העיר לקחת אחריות ולחזור לנהל את העיר ולא לתת לתושב חוץ להפקיר את העובדים ואת התושבים.

לסיום , אני מבקש מתושבי העיר לא לפול ברשת של הספינים של מנכ"ל העירייה שמשקר במצח נחושה ומציג מצג שווא כאילו שקיימות הסכמות על הכל . בינתיים גם את מה שכבר סוכם ונחתם לפני שנה מפרים ברגל גסה.

אל תתפתו להאמין שהסכסוך הוא בגלל עובד כזה או אחר או בגלל מאבקים אישיים, הסכסוך הזה הוא על סדרי העדיפויות בעיר.

הזעקה שלנו היא הזעקה שלכם ובשבילכם !

בימים הקרובים אנו נעשה הכל על מנת לצמצם למינימום את הפגיעה בתושבים, במאבקנו ,אנו צפויים לנקוט בצעדים ארגוניים לגיטימים במאבקנו ורק באם לא תוותר לנו ברירה ננקוט בצעדים חריפים יותר העלולים לפגוע בשירות לתושבים.

אנחנו מקווים כי תתמכו בנו במאבק שלנו לצדק חלוקתי הגיוני בכסף אתם משלמים כי מגיע לכם לגור בעיר נקייה ואיכותית לקבל את השירות הטוב ביותר.

בכבוד רב,רמי מדהלה ועד העובדים

Grunge hipster wooden desktop with computer, digital tablet

תגובת עיריית רחובות לדבריו של רמי מדהלה

דבריו של יו"ר וועד העובדים הינם דברי בלע אשר ראויים לכל גינוי.

נראה כי נוצר בלבול והוא סבור כי הוא זה שמנהל את העיר ולא ראש העיר, המנכ"ל ומנהלי האגפים והמחלקות.

כך, כשהוא שיכור מכוח, מנסה יו"ר הוועד רגע לפני החג, לקחת את תושבי העיר כבני ערובה מתוך שיקולים פוליטיים צרים ואינטרסים אישיים נלוזים. מנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילברג, אשר מילא בהצלחה כהונה רחבת שנים כמנכ"ל עיריית ראשון לציון ומכהן כיו"ר איגוד המנכ"לים בישראל, הינו איש עתיר זכויות ובעל ניסיון של עשרות שנים בעשייה עירונית ועל הישגיו, גם בתחום התרבות, אין עוררין. לצד זאת מנכ"ל העירייה מיישם את מדיניותו של ראש העיר, מדיניות אשר הביאה את העיר רחובות לתנופה חסרת תקדים, להישגים מרשימים בכל התחומים, וכל זאת לצד שמירה קנאית על הקופה הציבורית.

להזכירכם, רחובות מובילה בתחום החינוךהתרבות, התחבורה והזרוע עוד נטויה. בין היתר, בשנים האחרונות, שופץ ושודרג בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, נבנה שוק עירוני חדש ומפוארנפתחו מחלפים חדשים בכניסה לעיר בכדי להפחית את עומסי התנועה, רחובות זכתה בפרס החינוך המחוזי, בחמישה כוכבי יופי, בוצעו פרויקטים לשימור במקומות היסטוריים שונים, מרכז וייסגל נפתח מחדש לאחר שנים, נבנו מוסדות חינוך, פארקים, שטחי מסחר ועוד ועוד.

יו"ר הוועד צריך להתבייש על החלטתו לרדת לפסים אישיים במקום לנהל מאבק ענייני, וכל זאת על חשבון עובדי העיר, תושביה והקופה הציבורית.

תושבי רחובות הינם אינטלגנטיים, בעלי חשיבה עצמאית, והם יודעים את האמת, והאמת היא אחת ואבסולוטית – העיר רחובות בהובלת עובדי העירייה, ראש העיר, מנכ"ל העירייה וחברי המועצה היא מקום שטוב לחיות בו ויעידו על כך אלפי תושבים חדשים שהצטרפו אליה רק בשנתיים האחרונות.

אנו לא ניתן ליו"ר הוועד להחזיר את העיר 30 שנה לאחור.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh