פועלים למיגור תופעת האלימות המינית

פועלים למיגור תופעת האלימות המינית

עיריית רחובות, ביוזמת חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד ונוער במצבי סיכון, יעל בק ובגיבוי ראש העיר, רחמים מלול, מפעילה תכנית עירונית ייחודית ופורצת דרך 'לחינוך מגדרי, להעלאת המודעות והתמודדות עם תופעת הפגיעות המיניות כלפי ובקרב בני נוער'.

התכנית נבנתה במסגרת שיתוף פעולה של עיריית רחובות, באמצעות המחלקה לחינוך העל יסודי בניהולו של אלי לסרי, באגף החינוך והנוער, שפ"י ממשרד החינוך ו'תאיר' מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. התכנית החלה כפיילוט בשנת הלימודים תשע"ה בכיתות ח', בשתי קריות חינוך בעיר, ובשנתיים האחרונות, בעקבות הצלחתה, הורחבה התכנית והיא פועלת כיום בשישה מוסדות חינוך ברחבי העיר, בשכבות גיל שונות, ולוקחים בה חלק כ- 1400 תלמידים/ות. התכנית משלבת סדנאות לבני/ות הנוער, להורים ולצוותים החינוכיים ולגורמים אשר מעורבים ופועלים יחד בתוך המערכת הבית ספרית, בשוטף ובזמן אירוע של פגיעה מינית.   

ראש העיר, רחמים מלול: "מדובר בפרויקט חינוכי, ראוי וחשוב מאין כמוהו ואני שמח על כך שהוא יצא אל הפועל. כיום משתתפים בו אלפים מתלמידי העיר ואני מברך את חברת המועצה, יעל בק, על פעילותה הנמרצת למען ילדי העיר".  חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד ונוער במצבי סיכון, יעל בק: "הרעיון עלה מתוך חשיבה שיש לקיים דיאלוג אחראי, ישיר, עדכני ומשמעותי יותר בבתי הספר, סביב הסוגיה והרצון להעניק לצוות החינוכי כלים טובים יותר להתמודדות עם התופעה.

אלימות מינית הינה תופעה חברתית – תרבותית מושרשת ונפשעת שיש להילחם בה, בכל האמצעיים והכלים שעומדים לרשותנו- ברמת החקיקה והאכיפה, באמצעות חינוך, הסברה ודוגמא אישית. בכוונתי להמשיך לפעול באמצעות כל הכלים העומדים לרשותי, למיגור תופעת האלימות המינית ויצירת סביבה בטוחה יותר עבור תושבי/ות העיר". יועצת בכירה במשרד החינוך, גלית מנחם: "חטיבות הביניים והתיכונים ברחובות עובדים בשיתוף פעולה מלא עם עיריית רחובות ומרכז הסיוע ׳תאיר׳ בכל הקשור לחינוך למיניות בריאה ומניעת פגיעה מינית.

שיתופי הפעולה מתנהלים גם במישור של טיפול והתמודדות עם מקרי פגיעה מינית על גווניה, וגם במישור הפרואקטיבי העוסק במניעה וחינוך למיניות בריאה. העבודה המשותפת המוצלחת אינה ברורה מאליה ויש מקום לשבח את העיריה ואת אירגוני הסיוע על השטת יד מתמדת, נגישות אינסופית ועבודה מקצועית".

רכזת החינוך במרכז הסיוע 'תאיר', לבנת טסלר: "כשאנחנו מגיעות לבית הספר כנשות מקצוע אנו חוות את הצמא של בני הנוער לדבר על הנושא, לקבל תשובות שמאתגרות אותם לחשוב על הדרך שבה הם חווים את נושא המיניות. כמו כן, הפידבקים המתקבלים מהצוותים החינוכיים מאששים בכל פעם מחדש את הצורך הקיים. השנה יתקיימו בבתי הספר גם הרצאות להורים על הקושי לדבר עם המתבגרים על מיניות ואיך אפשר לעשות את זה אחרת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh